Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Saját reklámkiszolgálót is indíthatunk a Google Ad Managerrel

Ady Krisztián, 2008. március 14. 13:58
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Nem sokat vacillált újabb szolgáltatása elindításával a Google, alig két nappal azt követően, hogy az Európai Unió jóváhagyta a DoubleClick felvásárlását, előrukkolt a bétás Ad Managerrel . Az Ad Manager segítségével saját reklámkiszolgálót, adszervert indíthatunk, saját szerződésű reklámjainkat is felvihetjük, és menedzselhetjük az online felületen keresztül.

[HWSW] Nem sokat vacillált újabb szolgáltatása elindításával a Google, alig két nappal azt követően, hogy az Európai Unió jóváhagyta a DoubleClick felvásárlását, előrukkolt a bétás Ad Managerrel. Az Ad Manager segítségével saját reklámkiszolgálót, adszervert indíthatunk, saját szerződésű reklámjainkat is felvihetjük, és menedzselhetjük az online felületen keresztül.

A Google új szolgáltatásával azt szeretné elérni, hogy kisebb ügynökségek, kiadók, hirdetési csoportok is élhessenek az adszerverek előnyeivel. Az egyelőre meghívásos, jelentkezéses alapon működő bétás szolgáltatást azok is igénybe vehetik, aki nem képesek -- vagy nem akarják -- kifizetni a külföldi, vagy hazai adszerverek vertikális portáloknál jellemzően többtízezer forintos, de akár több százezres havidíját.

A DoubleClick felvásárlása kapcsán számos olyan vélemény került napvilágra, hogy a Google az akvizíciót követően a reklámügynökségi ügyfelek adataihoz hozzáférve nem túl etikus piaci előnyökhöz juthat. Hirdetésszervezőként, ügynökségként (AdWords, AdSense) konkurál ezekkel a cégekkel. Nehéz gyanútlanul tekinteni a most elindult ingyenes adszerver szolgáltatásra is, hiszen a médiacég, a médiaügynökségi szerep, és a reklámkiszolgáló tevékenység erősen feszegeti az összeférhetetlenség határait -- többek között a Microsoft is ezzel támadta az Uniónál a felvásárlást.

A Microsoft mellett az AT&T és a Time Warner is úgy vélte, hogy az akvizíció révén a Google monopolhelyzetbe kerülhet az internetes hirdetési piacon. A Google jelenleg is a legnagyobb a keresések mellett megjelenített, valamint a tartalomfüggő szöveges hirdetések terén, miközben a DoubleClick az első a grafikus hirdetések kiszolgálásában.

Ad Manager

A DoubleClick integrálása közben indított Ad Manager szolgáltatás részletes statisztikát nyújt a weboldalakon megjelent szöveges, képes, vagy videós hirdetésekről, előrejelzéseket a várható teljesítményről. A Google ingyenesen teszi elérhetővé az Ad Managert, de az általunk feltöltetlen, szabadon futó reklámhelyeken Google AdSense hirdetések jelennek meg, a keresőóriás ezeken keresztül szerezhet bevételt. Ezek után mi is részesedést kapunk az AdSense megjelenítőkhöz hasonlóan. A Google Ad Manager mellett használhatóak maradnak más reklámszerver-szolgáltatások is, a vállalat nem követel kizárólagosságot az adott weboldalon saját kódjának.