Szerző: Bodnár Ádám

2008. március 14. 09:15

Kína a világ legnagyobb online nemzetévé vált

[WSJ/HWSW] Kína megelőzte az Egyesült Államokat a világhálóhoz rendszeresen kapcsolódó lakosok tekintetében és ezzel a világ legnagyobb internetpiacává vált -- jelentette a kínai BDA elemzőcég. A China Internet Network Information Center adatai szerint az ázsiai országban már 213 millióan interneteztek 2007 végén, miközben az Egyesült Államokban 216 millió volt az online népesség, azonban Kínában a piac sokkal gyorsabban bővül, ezért mára már biztosan az élre állt a BDA szerint.

[WSJ/HWSW] Kína megelőzte az Egyesült Államokat a világhálóhoz rendszeresen kapcsolódó lakosok tekintetében és ezzel a világ legnagyobb internetpiacává vált -- jelentette a kínai BDA elemzőcég. A China Internet Network Information Center adatai szerint az ázsiai országban már 213 millióan interneteztek 2007 végén, miközben az Egyesült Államokban 216 millió volt az online népesség, azonban Kínában a piac sokkal gyorsabban bővül, ezért mára már biztosan az élre állt a BDA szerint.

Kínában 2007-ben 70 millió új internetezőt regisztráltak, a második félévben átlagosan percenként 200 új felhasználó kapcsolódott a világhálóra. Figyelemre méltó, hogy az internet-felhasználók több mint 23 százaléka, 50 milliónál is több ember mobiltelefonról éri el a hálót. A China Internet Network Information Center az eddigi növekedési adatok alapján úgy becsli, ma már több mint 225 millióan neteznek az országban -- de ez még mindig csak 16 százalékos penetrációt jelent. A BDA előrejelzése szerint az idei év végén már 280 millió, 2012-ben pedig már 590 millió kínai internetezik majd.

A felhasználók hatalmas tömege ellenére a kínai "webgazdaság" még csak töredéke az amerikainak. 2007-ben a kínai online reklámpiac 1,3 milliárd dollárt tett ki, miközben az Egyesült Államokban 21,4 milliárd dollárra rúgott a New York-i eMarketer becslése alapján. Liu Bin, a BDA elemzője szerint Kínában a reklámbüdzséknek átlagban csak az 5 százaléka megy az internetre, az USA-ban azonban már 10 százalék ez az arány.


Tömött netkávézó Kínában

A BDA szerint a kínai kis- és középvállalatok egyelőre nemigen mernek a neten költeni, mert nincsenek meggyőződve a hatékonyságról és a hirdetési piac felfutására nagy hatást gyakorló e-kereskedelem is csak lassan növekszik, mivel a kínaiak számára egyelőre idegen az online vásárlás és az elektronikus fizetés. Érdekes módon eközben az 1,87 milliárd dolláros kínai online játékpiac egyedül nagyobbra nőtt, mint az online hirdetési és e-kereskedelmi forgalom.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról