Szerző: Bodnár Ádám

2008. március 12. 15:02

Az informatikusok nem veszik be a "zöld maszlagot"

A környezettudatos kezdeményezések egyre több vállalatnál vetik meg a lábukat, azonban az adatközpontok üzemeltetői egyelőre nem bíznak a gyártók állításaiban -- derül ki egy felmérésből , amely több mint 100 informatikai szakember bevonásával készült.

[HWSW] A környezettudatos kezdeményezések egyre több vállalatnál vetik meg a lábukat, azonban az adatközpontok üzemeltetői egyelőre nem bíznak a gyártók állításaiban -- derül ki egy felmérésből, amely több mint 100 informatikai szakember bevonásával készült.

Az Aperture Research Institute az találta, hogy bár a cégek 70 százalékánál indult már be valamilyen szinten a környezettudatos gondolkodás, ezek körülbelül harmadánál egyáltalán nem érintik a változások az adatközpontot, ötödénél pedig a válaszadó nem tudta megmondani, érintik-e. Mivel az ARI olyan informatikusokat kérdezett, akik az adatközpontok kialakításáért és üzemeltetéséért felelnek, az utóbbi csoportba tartozó válaszadók esetén is bizton kijelenthető, hogy a változások nem érintik a datacentert.

A megkérdezett informatikusok számos megoldást javasoltak arra nézve, hogyan lehetne csökkenteni a rájuk bízott adatközpont energiafelhasználását, a legtöbben a hűtés optimalizálását említették, illetve energiatakarékos eszközök csatasorba állítását. A válaszadók 27 százaléka szerint hatékonyan csökkenthető az energiafogyasztás a szerverek konszolidációjával és virtualizációjával, de figyelemre méltó módon a megkérdezettek közül mindössze egyvalaki javasolta a nem használt CPU-k leállítását.

Zavarba ejtő ugyanakkor, hogy csak a válaszadók kisebb része mutatkozott hajlandónak olyan intézkedéseket bevezetni, amelyek a meglevő eszközök hatékonyabb felhasználását célozzák, a legtöbbek szerint az energiatakarákosság felé vezető legjárhatóbb út az, hogy a vállalatuk újabb, modernebb, hatékonyabb berendezésekkel szereli fel az adatközpontot, leváltva a meglevő, energiapazarló eszközöket.

Adatközpont

Összességében a szakemberek nagyobbik része elutasító a gyártók környezettudatosságot sulykoló marketing-üzeneteivel kapcsolatban. A válaszadók több mint negyede szerint pusztán "hype" az egész, 42 százalék pedig azt állítja, egyszerűen képtelen ellenőrizni a gyártók energiatakarékosságról szóló állításainak valódiságát, illetve összevetni a különféle cégek üzeneteit. Még azok a szervezetek sem bíznak a szállítók ilyen állításaiban, amelyek kimondottan elkötelezettek az energiahatékony működés mellett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról