Szerző: Bodnár Ádám

2008. március 10. 09:31

Drágulhat a támogatás az egyes SAP-ügyfelek számára

A Forrester Research szerint az SAP hamarosan meg fogja emelni terméktámogatási szolgáltatásának árát, az elemzőcég azt javasolja az ügyfeleknek, alkudjanak keményen, ha a szoftvercég új feltételekkel áll elő.

[HWSW] A Forrester Research szerint az SAP hamarosan meg fogja emelni terméktámogatási szolgáltatásának árát, az elemzőcég azt javasolja az ügyfeleknek, alkudjanak keményen, ha a szoftvercég új feltételekkel áll elő.

Az SAP februárban indította el Enterprise Support programját az SAP és a tavaly felvásárolt Business Objects új felhasználói számára, akiknek már nincs lehetőségük Basic Support szerződést kötni. Az Enterprise Support árát a licencdíj 22 százalékában állapította meg az SAP, ez ugyanannyi, mint a Premium Support ára. A Basic Supportot a licencdíj 17 százalékáért nyújtja, nyújtotta az SAP.

A Forrester úgy véli, a német szoftvergyártó hamarosan megemelheti a Basic Support árát is az Enterprise Support szintjére, így aztán egységes és átlátható lesz ugyan lesz a terméktámogatási szolgáltatás árazása, azonban ez óhatatlanul együtt jár azzal, hogy egyes felhasználók a korábbinál többet fognak fizetni. Ráadásul a lépéssel az SAP elveszti árelőnyét az Oracle-lel szemben, ahol a támogatás szintén a licencdíj 22 százalékát teszi ki.

Ray Wang, a Forrester vezető elemzője szerint az SAP a terméktámogatási szerződésekben fenntartja magának a jogot némi áremelésre, és valószínűleg ezt a kitételt felhasználva próbálja majd többet kérni a Basic Support csomagért, hogy végül minden ügyfél a licencdíj 22 százalékát fizesse a támogatásért. Wang úgy véli, az esetleges áremelés sok felhasználót elriaszthat az SAP-tól és a riválisok felé terelheti őket.

Az SAP szerint azonban nincs szó áremelésről, valójában az ügyfelek kívánságát teljesítik azzal, hogy jobb minőségű támogatást nyújtanak majd. A cég szóvivője elmondta, "a jelenlegi tervek között" nem szerepel, hogy a Basic Support szerződéssel rendelkező felhasználókat egy drágább támogatási csomag megvásárlására kényszerítsék.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról