Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Öles léptekkel halad előre a Baidu, a kínai Google

Bizó Dániel, 2008. február 15. 16:04
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[The Wall Street Journal/Bloomberg/HWSW] A várakozásoknak felülmúló negyedik negyedévet zárt a Baidu.com, a kínai Google. Az árbevétel több mint duplájára emelkedett egy év alatt, ennek eredményeként a nyereség is ugrásszerűen növekedett, ahogyan a gyorsan növekvő kínai piacon további teret nyert a vállalat. A Baidu papírjai a mutatók közzétételét követően meredek emelkedésnek indultak a vártnál gyengébb előrejelzés ellenére.

[The Wall Street Journal/Bloomberg/HWSW] A várakozásoknak felülmúló negyedik negyedévet zárt a Baidu.com, a "kínai Google". Az árbevétel több mint duplájára emelkedett egy év alatt, ennek eredményeként a nyereség is ugrásszerűen növekedett, ahogyan a gyorsan növekvő kínai piacon további teret nyert a vállalat. A Baidu papírjai a mutatók közzétételét követően meredek emelkedésnek indultak a vártnál gyengébb előrejelzés ellenére.

A Baidu mintegy 30,5 millió dollárnak megfelelő adózott nyereséget mutatott fel az év utolsó három hónapja során, ami 79 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az árbevétel több mint duplázódott, megközelítette a 80 millió dollárt, ami a hirdetők számának 44, az egy hirdetőre jutó bevétel 48 százalékos emelkedésének köszönhető. A Baidu részesedést szerzett riválisaitól, 58 százalékról 60 százalékra tornázta egy év alatt szeletét, miközben a Google részesedése 17-ről 26 százalékra emelkedett, a Yahoo! és a Sohu pedig jelentősen visszaszorult.

Az első negyedéves előrejelzés valamivel gyengébb a negyedik negyedévnél, és alulmúlja a várakozásokat, amit a Kínát sújtó hatalmas hóvihar magyaráz részben, valamint a kínai újévvel kapcsolatos egyhetes ünnep is erre az időszakra esik. A vállalat folyamatosan bővíti kutatás-fejlesztési és értékesítési csapatait, hogy lépést tudjon tartani a rendkívül gyorsan felfejlődő kínai piaccal, valamint megalapozza a külföldi terjeszkedéseket is. A Baidu a nyelvi, kulturális és földrajzi közelség miatt elsőként a hatalmas online hirdetési piaccal bíró Japánban próbál szerencsét, ahol a Google és a Yahoo Japan töltik be a vezető szerepet, így nem kell megküzdeni a cégek hazai pálya nyújtotta előnyével.

Kínában tavaly 73 millió új internetező lett, így számuk megközelítette a 220 milliót -- ezzel rövid időn belül megelőzik az Egyesült Államokat. A kínai online, de a teljes hirdetési piac szintén gyerekcipőben jár, összehasonlítva a nyugati, akár a magyar helyzettel. A hatalmas növekedési potenciál ellenére a Baidu megítélése vegyes, míg elemzők egy része vételre, addig mások eladásra javasolják a részvényeket. A 2005 augusztusában tőzsdére vezetett vállalat jelenleg 9 milliárd dolláros kapitalizációval rendelkezik.