:

Szerző: Bizó Dániel

2008. február 12. 13:05

A Microsoft kitart a Yahoo! megszerzése mellett

A várakozásoknak megfelelően visszautasította a Microsoft felvásárlási ajánlatát a Yahoo! igazgatótanácsa, amit válaszában a szoftveróriás sajnálatosnak jellemzett, és kitartott javaslatának teljes és tisztességes volta mellett. A Yahoo! papírjainak árfolyama emelkedésnek indult az elutasítást követően, ami azt jelzi, hogy a piac a felvásárlási ár növelésére játszik.

[HWSW] A várakozásoknak megfelelően visszautasította a Microsoft felvásárlási ajánlatát a Yahoo! igazgatótanácsa, amit válaszában a szoftveróriás sajnálatosnak jellemzett, és kitartott javaslatának "teljes és tisztességes" volta mellett. A Yahoo! papírjainak árfolyama emelkedésnek indult az elutasítást követően, ami azt jelzi, hogy a piac a felvásárlási ár növelésére játszik.

Ahogyan arról a Wall Street Journal alapján korábban beszámoltunk, a Yahoo! igazgatótanácsa úgy véli, a Microsoft január 31-én tett kéretlen ajánlata, mely akkor 44,6 milliárd dollárt ért, "jelentősen alulértékeli" a céget. A tegnap közzétett hivatalos válaszlevél szerint a Microsoft által kínált ár nem szolgálja a részvényesek érdekeit, ugyanis nem tükrözi a Yahoo! márka, a felhasználók globális táborának, a hirdetési rendszerbe ölt befektetések és növekedési lehetőségek és nyereségességi potenciál értékét.

Jerry Yang, a Yahoo! alapítója és elnök-vezérigazgatója az alkalmazottaknak írt levelében részletesen kifejti a vállalat erősségeit, és a cég előtt álló lehetőségeket. "Az online hirdetések globális piaca az előrejelzések szerint a 2007-es 45 milliárd dollárról 75 milliárd dollárra növekszik 2010-ben, és fókuszált stratégiánk úgy pozicionál minket, hogy még nagyobb szeletét szerezzük meg ennek a piacnak" -- írja Yang. Mint kiemeli, a Yahoo! világszerte 500 millió felhasználóval rendelkezik, és számos területen a leglátogatottabb oldalakkal rendelkezik az Egyesült Államokban.

A Yahoo! a következő évek során évi 15 százalékkal tervezi növelni a látogatások számát oldalain, emellett pedig kiemelt fejlesztési területet képvisel a mobil, mint az internetezésből egyre nagyobb szeletet kihasító kategória. Ezzel párhuzamosan a vállalat megkerülhetetlenné akar válni az online reklámozók számára, és 20 százalékos részesedést akar megszerezni, a tavalyi 15 százalékról. Levele végén Yang úgy fogalmaz, büszke a Yahoora, melyet felépítettek, és továbbra is építenek, majd megköszöni a kemény munkát.

A Microsoft szerint sajnálatos, hogy a Yahoo! nem fogadta el a "teljes és tisztességes" ajánlatot a két cég egyesítésére, ugyanakkor nem mond le szándékáról. Redmond szerint a vállalatokban érdekeltekkel folytatott párbeszéd alapján az szolgálja leginkább mindkét fél érdekét, ha a tranzakció sikerességén dolgoznak tovább. A Microsoft ismét azzal érvelt, hogy a két vállalat egyesülésével egy hatékonyabb szervezet jöhet létre, mely potens versenyzőt hozna létre az internetes keresések és online hirdetések piacán.

[+] Google: a Microsoft ismét monopóliumot akar építeni

A Microsoft végül ismét hangsúlyozta, fenntartja magának a jogot, hogy megtegye a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a Yahoo! részvényeseinek lehetősége nyíljon az ajánlatban rejlő érték realizálására. Ez burkolt utalás arra, hogy a Yahoo! igazgatótanácsának makacs ellenállása esetén a Microsoft akár ellenséges felvásárlási ajánlatot is kész tenni, mégha ezt el is akarja kerülni az alkalmazottak tömeges elvándorlásának megelőzése érdekében. A Wall Street Journal ismeretei szerint a Yahoo! legalább 30 százalékos felárat akar, részvényenként 40 dollárt, míg a Microsoftnak egyelőre nincs szándékában a 31-dolláros licit emelése.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 02:35

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.