:

Szerző: Bodnár Ádám

2008. február 5. 09:42

Az NVIDIA kezében a PhysX fizikai chipjéről ismert AGEIA

Kötelező érvényű megállapodást írt alá a PhysX fizikai gyorsítóchipjéről és fizikai modellező szoftveréről ismert AGEIA felvásárlásáról az NVIDIA. A cél az, hogy az AGEIA technológiáit a jövőben az NVIDIA termékekbe integrálják, vagyis a GeForce chipek ne csak grafikus, hanem fizikai gyorsítóként is használhatók legyenek.

[HWSW] Kötelező érvényű megállapodást írt alá a PhysX fizikai gyorsítóchipjéről és fizikai modellező szoftveréről ismert AGEIA felvásárlásáról az NVIDIA. A cél az, hogy az AGEIA technológiáit a jövőben az NVIDIA termékekbe integrálják, vagyis a GeForce chipek ne csak grafikus, hanem fizikai gyorsítóként is használhatók legyenek.

"Az AGEIA csapata világszintű, és ugyanaz a szenvedélyük mint nekünk: a legelképesztőbb és magával ragadóbb játékok létrehozása" -- mondta az akvizíció kapcsán Jen-Hsun Huang, az NVIDIA elnök-vezérigazgatója. "A világ legismertebb GPU-ját és fizikai motorját létrehozó csapatok házasításával játékosok százmilliói számára tesszük elérhetővé a PhysX gyorsítást a GeForce segítségével." Az NVIDIA közleménye szerint a GeForce 8800GT grafikus chip ideális lehet akár fizikai gyorsítóként is, hiszen 128 stream processzora párhuzamos feldolgozás esetén két nagyságrenddel erősebb bármilyen két- vagy négymagos x86 processzornál.

Az AGEIA-t hat éve alapították, a cég PhysX chipjére épülő gyorsítókártyák 2005 végén kerültek a boltokba. A tesztelők azonban nem voltak elragadtatva a PhysX által nyújtott élménytől, ugyanis csak kevés játék tudta kihasználni a benne rejlő lehetőségeket, ráadásul a valósághűbb fizikai modellezésért alacsonyabb megjelenítési sebességgel is fizetni kellett A technológia azonban sosem terjedt el széles körben, csupán pár játék képes kihasználni a hardveres fizikai gyorsítókártyák erejét. A legismertebb, PhysX-et támogató játék talán az Unreal Tournament 3, amely a tavalyi év egyik nagy reménységének ígérkezett, azonban a patinás névhez méltatlanul szerepelt a piacon és a tesztelők sem igazán voltak elragadtatva tőle.

Piaci szakértők szerint a hardveresen gyorsított fizikai motorok aligha fognak széles körben elterjedni, ha nem állnak rendelkezésre a megfelelő fejlesztői eszközök hozzájuk és nincs meg a felvevőpiac. Az NVIDIA támogatásával a PhysX technológia sokkal szélesebb felhasználói bázisra tehet szert, ami arra serkentheti a szoftverfejlesztőket, hogy elkezdjék kihasználni a hardveres fizikai gyorsításban rejlő lehetőségeket, így végeredményben részletesebb modelleket tartalmazó, valósághűbb játékok születhetnek.

Amint arról lapunk is beszámolt, az Intel tavaly szeptemberben jelentette be a Havok megvásárlását, amely a számos játék fizikai motorjának alapjául szolgáló technológiát fejleszti. Ezt követően a grafikus chipek fizikai gyorsítóként történő alkalmazását lehetővé tevő Havok FX fejlesztése leállt, mivel az Intel inkább a saját CPU-it látta volna szívesen a fizikai gyorsító szerepében.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

4

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.