Szerző: Ady Krisztián

2008. január 25. 14:16

Megduplázta a szerves kijelzők élettartamát a Toshiba Matsushita Display

Egy újabb trükkel meg tudja duplázni szerves kijelzői, OLED-televíziói élettartamát a Toshiba és a Matsushita (Panasonic) közös vállalata, a Toshiba Matsushita Display Technology. Jelenleg ezek a panelek 40 százalékkal kevesebb ideig bírják, pontosabban fényerejük kevesebb mint feleannyi idő alatt csökken egy meghatározott szint, jellemzően az eredeti 50 százaléka alá.

[HWSW] Egy újabb "trükkel" meg tudja duplázni szerves kijelzői, OLED-televíziói élettartamát a Toshiba és a Matsushita (Panasonic) közös vállalata, a Toshiba Matsushita Display Technology. Jelenleg ezek a panelek 40 százalékkal kevesebb ideig bírják, pontosabban fényerejük kevesebb mint feleannyi idő alatt csökken egy meghatározott szint, jellemzően az eredeti 50 százaléka alá.

A Toshiba Matsushita Display Technology mérnökei egy olyan technológiai újítást alkalmaztak, mely nem a képpontokat előállító fénykibocsátó diódák, szerves polimerek élettartamát növeli meg, hanem egy fém membrán segítségével több fényt juthat át a panel üveglapján. Ezzel a "trükkel" a cég 20,8 hüvelykes, akár televíziókban is használható panelja már LCD-kijelzőkhöz hasonló élettartammal rendelkezik, azaz közel ugyanannyi idő alatt veszít ugyanannyit fényerejéből.

A vásárlók szempontjából a végeredmény lényeges, mégpedig az, hogy a technológiával felvértezett OLED-kijelzők ugyanannyi ideig tudnak azonos fényerejű képet előállítani, mint a ma használt LCD-panelek. A kereskedelmi forgalomban kapható egyetlen OLED-tévé, a Sony XEL-1 30 ezer óra alatt veszíti el eredeti fényereje 50 százalékát, mely napi 8 órás használattal körülbelül 10 évet jelent -- ez az érték duplázódhat meg az új technológiával.

Toshiba Matsushita Display Technology

Az OLED-kijelzők előnye a kitűnő képminőség mellett az alacsony fogyasztás és a villámgyors reakcióidő, utóbbival ideálisnak tűnnek mozgóképek reprezentálására. Kereskedelmi forgalomban egyelőre csak a Sony értékesít szerves kijelzőjű televíziót, meglehetősen korlátozott, havi 2 ezer darabos mennyiségben. Az iSuppli szerint 2013-ban már 2,8 millió darabos lehet ez a piac, 1,4 milliárd dolláros értéket képviselve.

A HackerRank 2020-as, 116.000 fejlesztő válaszaiból készült kutatása szerint a legtöbbjük a Go-t szeretné megtanulni következőleg, amely eredménynek az okait most ebben a cikkben szedtük össze.

a címlapról