Szerző: Bodnár Ádám

2008. január 8. 12:16

Bezárták az ellentmondásos Firefox reklámoldalt

Órákkal indulása után be is zárták azt a weboldalt, amely vicces statisztikákkal próbálta népszerűsíteni a Mozilla Firefox böngészőt. A www.fightagainstboredom.com weboldalon egy ideig olvasható információk szerint a Firefox felhasználói sokkal izgalmasabb, érdekesebb emberek mint az IE-felhasználók, például több rajzfilmet néznek és kevesebbet horgásznak.

[HWSW] Órákkal indulása után be is zárták azt a weboldalt, amely vicces statisztikákkal próbálta népszerűsíteni a Mozilla Firefox böngészőt. A www.fightagainstboredom.com weboldalon egy ideig olvasható információk szerint a Firefox felhasználói sokkal izgalmasabb, érdekesebb emberek mint az IE-felhasználók, például több rajzfilmet néznek és kevesebbet horgásznak.

A weboldalon egy ideig láthatóvá vált összehasonlítás azonban olyan elemeket is tartalmazott, amelyet csak kevesen találtak viccesnek. A felsorolt adatok szerint ugyanis a Firefox felhasználói körében 23 százalékkal kisebb a rákos betegségek valószínűsége, 25 százalékkal kisebb a mellráké, valamint a Firefox-felhasználók 20 százalékkal kisebb valószínűséggel élnek együtt egy rákos beteggel. A publikált adatokat óriási felháborodás kísérte netszerte.

Paul Kim, a Mozilla marketing-vezetője szerint az egyesek által felháborítónak nevezett összehasonlítás csak véletlenül került nyilvánosságra, valójában a weboldalt jelszóval kellett volna védeni egészen addig, amíg a publikált adatokat nem ellenőrzik és hitelesítik. Kim teljes felelősséget vállalat a történtekért és elnézést kért azoktól, akiket megbántott. A weboldal cikkünk írásakor nem érhető el a közönség számára, csak felhasználói névvel és jelszóval lehet belépni rá.

"A nemrégiben készült Nielsen-tanulmányból származó, néhol sértő és ízléstelen adatokat tartalmazó weboldalt nem a nyilvánosságnak szántuk" -- írta blogjában Paul Kim. "Nem ellenőriztük az adatokat mielőtt véletlenségből nyilvánosságra kerültek volna és némelyik igazán ízléstelen volt és kicsit sem vicces. Ez nem a Mozilla álláspontját tükrözi és dolgozunk a javításon."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról