Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Legjobb előadóink az idei SYSADMINDAY-en! IT Security, hálózatok, DevOps, és az elfogadható tagadás módszere a GDPR felnemkészülés után.

A Sony BMG is feladja a küzdelmet a másolásvédelemmel?

Ady Krisztián, 2008. január 04. 13:19
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[Businessweek] A Businessweek értesülései szerint a négy legnagyobb zenekiadó egyike, a Sony BMG is úgy döntött végre, hogy 2008-ban feladja a küzdelmet a másolásvédelemmel -- a három másik kiadó, a Warner, az EMI és a Universal már korábban úgy döntött, hogy különböző zeneletöltő szolgáltatásokon keresztül digitális jogvédelem (DRM) nélkül is elérhetővé teszi kínálatát.

[Businessweek] A Businessweek értesülései szerint a négy legnagyobb zenekiadó egyike, a Sony BMG is úgy döntött végre, hogy 2008-ban feladja a küzdelmet a másolásvédelemmel -- a három másik kiadó, a Warner, az EMI és a Universal már korábban úgy döntött, hogy különböző zeneletöltő szolgáltatásokon keresztül digitális jogvédelem (DRM) nélkül is elérhetővé teszi kínálatát.

A jogkezelő technológia nélkül megvásárolható zeneszámok általában valamivel drágábbak, mint védett változataik, hatalmas előnyük azonban, hogy bármilyen készüléken, korlátozás nélkül meghallgathatók. Ezeket a dalokat jellemzően MP3 formátumban lehet letölteni, melyeket a mobiltelefonoktól kezdve a médialejátszó készülékeken át az autós fejegységekig ma már számtalan hordozható, és nem annyira hordozható eszköz képes megszólaltatni.

A védelem hiányával ugyanakkor a kiadók nagyobb kockázatot is vállalnak, hiszen ezeket a számokat könnyen terjeszthetik állománycserélő hálózatok segítségével, vagy akár szimpla e-mailben is továbbküldhetők mások számára. A kiadók többsége, a Universal és a Sony BMG is ezért tesztperiódust határozott meg, az első fél év adatai alapján dönti majd el, hogy a továbbiakban is elérhetővé teszi-e ilyen módon kínálatát.

DRM

A Businessweek információi szerint a Sony az amerikai focibajnokság február 3-ai SuperBowl döntőjének napján indítja majd el a Pepsivel közösen speciális promócióját, melyen keresztül 1 milliárd zeneszámot tölthetnek majd le az Amazontól DRM-mentesen a Pepsi kupakokban található kódokkal az amerikai vásárlók.

Az iSuppli szerint a zeneletöltés kiszorítja a piacról a hagyományos zeneterjesztést: 2010-ben világszerte már csak 19,6 milliárd dollár értékben adnak majd el CD-ket, kazettákat, zenei DVD-ket, szemben a tavalyi 27,3 milliárdos forgalommal. Mark Kirstein, az iSuppli elemzője szerint a zenekiadók elsősorban a mobiltelefonos zeneszolgáltatások felé fordulnak majd, mivel a CD-eladásokból kieső forgalmukat új bevételi forrásokkal kell felváltaniuk és a zenelejátszós mobilok máris népszerűbbek az MP3-lejátszóknál. Az iSuppli szerint minden eladott MP3-játszóra két zenelejátszós mobil jut.

Gál Tamástól Angeloig. IT Security, hálózatok, DevOps, és az elfogadható tagadás módszere a GDPR felnemkészülés után.