Szerző: Ady Krisztián

2008. január 2. 12:51

Ne hagyjunk tartalékakkumulátort a repülőre feladott csomagban!

Új szabályozás lépett érvénybe 2008 január elsejétől az Egyesült Államokbeli, onnan induló vagy oda tartó légiközlekedésben: tartalék akkumulátorainkat csak adott lítiumtartalmat meg nem haladóan, és csak kézipoggyászban vihetjük fel a repülőre. A feladott csomagjainkban pedig különálló akkumulátor egyáltalán nem lehet, kizárólag berendezésbe illesztve, építve szállíthatunk ilyet.

[HWSW] Új szabályozás lépett érvénybe 2008 január elsejétől az Egyesült Államokbeli, onnan induló vagy oda tartó légiközlekedésben: tartalék akkumulátorainkat csak adott lítiumtartalmat meg nem haladóan, és csak kézipoggyászban vihetjük fel a repülőre. A feladott csomagjainkban pedig különálló akkumulátor egyáltalán nem lehet, kizárólag berendezésbe illesztve, építve szállíthatunk ilyet.

Az új szabályozás megkülönbözteti a lítiumion és a lítium-polimer akkumulátorokat, előbbiből összesen 8 grammnyi lítiumtartalom, utóbbiból pedig 2 grammnyi a megengedett minden esetben, egyetlen készülékben lévő akkumulátorban. Különálló lítiumionos akkumulátorból maximum 25 grammnyi lítiumot tartalmazót vihetünk fel a gépre, két darabban. A lítiumtartalmat a következőképpen tudjuk megbecsülni: 8 grammnyi lítium körülbelül 100 wattórányi, 25 gramm körülbelül 300 wattórányi kapacitással rendelkező akkumulátorban található meg.

A legtöbb noteszgép- és telefonakkumulátor bőven alatta marad ezeknek az értékeknek, így ezeket nyugodtan felvihetjük a fedélzetre, illetve feladhatjuk csomagban is, tartalék akkumulátort azonban csak kézipoggyászban szállíthatunk, azt semmiképpen se hagyjuk a csomagban! A lítium-polimer akkumulátorok lítiumtartalma nem haladhatja meg semmilyen esetben a 2 grammot, s ez is csak készülékbe helyezve vagy építve maradhat a feladott poggyászban, vagy kézipoggyászban -- kiegészítő, különálló lítium-polimer akkumulátort nem lehet semmiképpen a fedélzetre vinni, vagy feladni.

Felrobbanó Dell notebook, Oszakában
Felrobbanó Dell notebook Oszakában

Az új szabályozás valószínűleg némileg megkésett válasz a közelmúlt akkumulátoros tűzeseteire, visszahívásaira. Nem csak noteszgépek akkumulátorai okozhatnak ilyen baleseteket, a Nokia nemrég negyvenhatmillió tűzveszélyes akkumulátort hívott vissza, a 2005 decembere és 2006 novembere között legyártott "BL-5C" típusú áramforrások ugyanis töltés közben túlmelegedhetnek és felrobbanhatnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról