Szerző: Ady Krisztián

2007. december 14. 15:09

Rendkívül sikeres év áll a TomTom és a Garmin mögött

A tajvani DigiTimes beszállítóktól származó információi szerint a két legnagyobb piaci szereplő, a TomTom és a Garmin összesen több mint 22 millió navigációs készüléket, PNA-t szállít le összesen a boltokba 2007-ben. Ebből a volumenből a Garmin 12 milliót, a TomTom pedig 10 millió körüli mennyiséget mondhat magáénak.

[HWSW] A tajvani DigiTimes beszállítóktól származó információi szerint a két legnagyobb piaci szereplő, a TomTom és a Garmin összesen több mint 22 millió navigációs készüléket, PNA-t szállít le összesen a boltokba 2007-ben. Ebből a volumenből a Garmin 12 milliót, a TomTom pedig 10 millió körüli mennyiséget mondhat magáénak.

A TomTom és a Garmin csatája a TeleAtlas térképszolgáltató megszerzésében csúcsosodott ki ebben az évben, de a Garmin a második negyedév során is meglepetést okozott riválisának, amikor egy negyedévre sikerült átvennie a világranglista vezetését. A TomTom a harmadik negyedévben visszavette az elsőséget, a negyedik negyedév pedig a karácsonyi szezon miatt már hagyományosan erős.

Mindkét vállalat létrehozta tajvani központját is, melyeken keresztül az ázsiai területekre is kiterjesztik majd frontvonalaikat. A TomTom Európában erős, a Garmin pedig Észak-Amerikában érezheti igazán otthon magát. Mindkét vállalat jelentős bevételnövekedést ért el az elmúlt években, 2006-ra milliárdos forgalmú vállalatokká váltak. A TomTom bevétele 160-szorosára emelkedett, közel 1,6 milliárd dollárra nőtt 2006-ra, miközben 2002-ben még csupán 10 millió dolláros forgalmat bonyolított.

A következő években ezt a növekedési ütemet nehéz lesz megtartani. A robbanó piacra tajvani és koreai vállalatok özöne készül betörni, csak Tajvanról körülbelül száz olyan vállalat készül belépni, mely bárkinek tervez és gyárt (Original Design Manufacturers, ODM) ilyen készüléket. Olyan gyártók, mint a Mitac, mely saját Mio márkájú termékeivel már korábban megtette ezt a lépést, sőt, nemrég felvásárolta a Navman márkát is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról