:

Szerző: Bodnár Ádám

2007. december 7. 14:40

2009-től az Acer az olimpiai játékok informatikai főszponzora

2009-től kezdve az Acer lesz az olimpiai játékok informatikai szponzora, a tajvani cég látja majd el asztali és hordozható PC-kkel, illetve monitorokkal a szervezőket, valamint a versenyek helyszínét. A megállapodás pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.

[HWSW] 2009-től kezdve az Acer lesz az olimpiai játékok informatikai szponzora, a tajvani cég látja majd el asztali és hordozható PC-kkel, illetve monitorokkal a szervezőket, valamint a versenyek helyszínét. A megállapodás pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.

A 2008-as pekingi játékokat még a Lenovo támogatja, azonban a kínai PC-gyártó nemrégiben jelezte, nem újítja meg a jövőre lejáró szerződését, amely a márkaismertséget volt hivatott növelni. Az Acer ugyanilyen célból szeretne jelen lenni a világ egyik legnézettebb sporteseményén. A 2010-es téli olimpia a kanadai Vancouverben kerül megrendezésre, a 2012-es nyári játékok helyszíne pedig London lesz.

Az Acer a megállapodástól elsősorban azt várja, hogy márkaismertsége növekedésével párhuzamosan az eladásai is felfussanak. A cég az utóbbi évek során több támogatási megállapodást ütött nyélbe a sport területén, többek között a Ferrari F1 istállóval ápol szponzori kapcsolatot, de támogatja az FC Barcelona focicsapatot, illetve a gyorsasági motoros világbajnokságban érdekel Yamaha Factory Racing Teamet is.

A vállalat az IDC és a Gartner harmadik negyedéves jelentése szerint a negyedik a világ PC-piacán a HP, a Dell és a Lenovo mögött, azonban a Gateway októberben lezárt integrációjával a harmadik helyre lépett előre. Az iSuppli piackutató cég elemzése szerint a noteszgépek piacán egyedül a Dell előzi meg az Acert. Az iSuppli 7,8 százalékra teszi az Acer PC-piaci részesedését a harmadik negyedévben.

Az elmúlt években, a PC-piac konszolidációjával párhuzamosan felértékelődött a mostanihoz hasonló szponzorációs megállapodások jelentősége a gyártók számára, akiknek most már valóban igen széles tömegeket kell elérniük termékeikkel. Mivel a különféle gyártóktól származó PC-k képességeiket tekintve lényegében egyformák, a választásban egyre nagyobb szerepet játszik a márkanév -- főleg az olyan ázsiai cégek számára mint a Lenovo és az Acer, amelyek rendelkeznek a piaci sikerhez megfelelő mérettel és know-howval, azonban ismertségük bőven elmarad a HP-tól vagy a Delltől.

Egy november eleji sajtóbeszélgetésen Egri Csaba, az Acer hazai képviseletének vezetője is elismerte, hogy bár a hazai piacon a egyértelműen a vezetők közé számít a vállalat, a márka ismertsége és elismertsége egyelőre nem méltó a piaci erejéhez.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 07:59

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.