Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Lassul az LCD-tévék piacának bővülése, drámai áresés a plazmáknál

Bizó Dániel, 2007. december 06. 10:29
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[iSuppli] Telítődni látszik az LCD-televíziók világpiaca, derül ki az az iSuppli legfrissebb becsléséből. A negyedik negyedévben rekordszámú készüléket értékesítenek, ugyanakkor ezt követően a szezonalitás már érezhetően visszaveti a keresletet, szemben a korábbi folyamatos bővüléssel. Éves szinten természetesen a piac tovább bővül, az ütem ugyanakkor jelentősen visszafogottabb lesz a korábbinál.

[iSuppli] Telítődni látszik az LCD-televíziók világpiaca, derül ki az az iSuppli legfrissebb becsléséből. A negyedik negyedévben rekordszámú készüléket értékesítenek, ugyanakkor ezt követően a szezonalitás már érezhetően visszaveti a keresletet, szemben a korábbi folyamatos bővüléssel. Éves szinten természetesen a piac tovább bővül, az ütem ugyanakkor jelentősen visszafogottabb lesz a korábbinál.

Az iSuppli szerint lezárul az LCD-tévék szakadatlanul növekvő szállításainak fázisa, mely 2005-ben indult be. A cég 25,1 millió darab leszállítását prognosztizálja globálisan a negyedik negyedévre, mely egyértelműen a legmagasabb a piac eddigi történetében. Ezt követően azonban már élesen kirajzolódik az első negyedév szezonális gyengesége, mikoris kevesebb mint 20 millióra saccolják a volument. Újabb negyedéves rekordot a harmadik negyedév fog csak hozni, vélik az elemzők. Korábban, 2005-ben és 2006-ban negyedévente átlagosan 22,7 százalékkal emelkedtek a szállítások.

Mindez nem jelenti azonban azt, hogy a LCD-televíziók iránti kereslet beállt volna. Az iSuppli előrejelzése alapján 2006 és 2011 között évente átlagosan 31,9 százalékkal több ilyen tévét értékesítenek majd, így 2011-ben a piac már 165,3 millió darabra rúg majd, ami több mint kétszerese az idénre előrejelzett 75,7 milliónak -- jövőre 98,5 millió darabot jósol a piackutató. A volumen dinamikájától szokás szerint elmarad a forgalomé, de még így is lendületesnek mondható. Az árprés hatására a tavaly 47,8 milliárd dolláros piac átlagosan 19,4 százalékkal bővül évente, így az új évtizedre meghaladja majd a 100 milliárd dollárt.

LCD TV
Van választék

Miközben a plazmatévéket az LCD-k folyamatosan szorítják felfelé a piacon, a technológia még sokáig velünk marad, sőt. Az iSuppli szerint a tavaly leszállított 9,3 millió plazma 2011-re 19,3 millió darabra fog bővülni. A gyártók és kereskedők számára azonban aggasztó, hogy az LCD-paneles készülékek jelentette és a plazmagyártók közötti gyilkos árverseny eredményeként a volumen átlagosan 16 százalékos bővülése sem akadályozhatja meg, hogy a piac nagysága összességében folyamatosan olvadjon.

Globális LDC-TV piac 2006-2011 (ezer darab és millió dollár)
LCD TV piac
Forrás: iSuppli