Szerző: Bizó Dániel

2007. október 27. 14:04

Duplázta profitját a Baidu, de a befektetők ennél többet akarnak

[Bloomberg/HWSW] Megkétszerezte harmadik negyedéves nyereségét Kína vezető keresője, a Baidu.com. A cég papírjai ennek ellenére jelentősen gyengültek a tőzsdén kívüli kereskedésben, mivel a mutatók és a kilátások elmaradtak az elemzői előrejelzésektől. A vállalat további részesedést szerzett a gyorsan bővülő kínai piacon, elsősorban a Yahoo! kárára. A vállalat eközben fokozza befektetését a japán piacba, hogy hamarosan ott is elindulhassanak szolgáltatásai.

[Bloomberg/HWSW] Megkétszerezte harmadik negyedéves nyereségét Kína vezető keresője, a Baidu.com. A cég papírjai ennek ellenére jelentősen gyengültek a tőzsdén kívüli kereskedésben, mivel a mutatók és a kilátások elmaradtak az elemzői előrejelzésektől. A vállalat további részesedést szerzett a gyorsan bővülő kínai piacon, elsősorban a Yahoo! kárára. A vállalat eközben fokozza befektetését a japán piacba, hogy hamarosan ott is elindulhassanak szolgáltatásai.

A vállalat 24,3 millió dollárnyi adózott nyereséget termelt a harmadik negyedév során, ami több mint kétszerese az egy évvel korábbinak. A forgalom szintén több mint duplázódott, és meghaladta a 66 millió dollárt. A vállalat elnök-vezérigazgatója, Robin Li elmondta, hogy részesedésük tovább emelkedett, aminek köszönhetően lassan a második Google kínai üzletének közel háromszorosát generálják. A Baidu részesedését 60 százalék fölé becslik piackutató cégek, míg a Google 24-30 százalékkal bírhat, miközben a Yahoonak 10 százalék körüli szelettel kell beérnie.

Mindezek ellenére, a negyedik negyedéves kilátásokkal egyetemben az elemzők némileg csalódtak, aminek hatására a jelentés közzétételét követően több mint 4 százalékkal gyengültek a cég extrém növekedési várakozásoktól tüzelt papírjai. Kína a világ második legnagyobb online jelenléttel bír az Egyesült Államok mögött, több mint 160 millió rendszeres internetezővel, ennek ellenére kezdeti szakaszban lévő online reklámpiaca egyelőre eltörpül a fejlett piacokétól, és hatalmas potenciállal rendelkezik.

Az aggodalom egyik forrása, hogy a vállalat ügyfélbázisának bővülése két éve nem látott módon lelassult. A Baidu 39 százalékkal több hirdetőt tudott magáénak, mint egy évvel korábban, miközben tavaly még 92 százalékos ütemről számolt be. A lassuló növekedés mellett a cég ugyanakkor több mint másfélszeresére növelte kutatás-fejlesztési kiadásait, ami bár a hosszú távú növekedés szempontjából kulcsfontosságú, a rövidtávú mutatókat lerontja. A Baidu ráadásul mintegy 8 millió dollárral növeli a negyedik negyedévben japán befektetését, melynek eredményeként a kínai cég még idén be kívánja indítani helyi portálját.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról