Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 26. 15:39

A Gateway felszippantásával a PC-piac harmadik helyére jön fel az Acer

A Gateway felvásárlását a napokban befejező és rendkívül jó negyedéves eredményekről beszámoló Acer jövőre negyedével több PC-t tervez eladni és 11-12 százalékos piaci részesedést céloz meg, amellyel a harmadik lehetne a HP és a Dell mögött a gyártók rangsorában.

[HWSW] A Gateway felvásárlását a napokban befejező és rendkívül jó negyedéves eredményekről beszámoló Acer jövőre negyedével több PC-t tervez eladni és 11-12 százalékos piaci részesedést céloz meg, amellyel a harmadik lehetne a HP és a Dell mögött a gyártók rangsorában.

A legutóbbi negyedévben 58 százalékkal javult az Acer profitja, elsősorban a noteszgépek iránti kirobbanó siker miatt. Az Acer elnöke, Gianfranco Lanci nem lát okot arra, hogy csökkenne a kereslet a PC-piacon a negyedik negyedévben, elsősorban a noteszgépek irány lesz erős a kereslet. Lanci a negyedik negyedévre 10 százalékos szekvenciális erősödést vár, jövőre pedig 25 millió PC-t szeretne eladni. Az Acer noteszek átlagos eladási ára jelenleg 700 dollár Lanci szerint, jövőre 5-10 százalékos csökkenés várható ezen a téren, ahogy a hordozható PC-k egyre olcsóbbak.

Az Acer és a Lenovo fej-fej mellett harcol a globális szállítói rangsor legalsó dobogós pozíciójáért, azonban a Gateway és a Packard Bell felszippantásával az Acer biztosan maga mögé tudja szorítani kínai riválisát. A Goldman Sachs elemzője, Henry King szerint ráadásul a költségszinergiák kihasználásával az Acer javíthatja nyereségtermelő képességét is. A 710 millió dollárért bekebelezett Gateway-jel megerősödő Acer az amerikai piacon egyből megduplázta részesedését.

A szeptember végén zárult negyedévben az Acer 3,75 milliárd dolláros bevétel mellett 90 milliós nyereséget ért el. A forgalom szekvenciálisan 29 százalékkal, éves szinten 30 százalékkal ugrott meg, a nyereség pedig 75 százalékkal múlta felül a tavalyi harmadik negyedéves szintet. A Reuters által megkérdezett elemzők átlagosan 69,58 milliós eredményt vártak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról