Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 24. 09:24

Minden termékvonalban nagyot alakított az Apple

Az Intel-alapú Macek sikerének és az iPodok iránti kitartó lelkesedésnek köszönhetően az Apple nyeresége kétharmadával nőtt a szeptember 29-;n véget ért negyedik pénzügyi negyedévben. A vállalat 6,22 milliárd dolláros bevétel mellett 904 milliós nettó nyereséget ért el, egy évvel korábban 4,84 milliárdos forgalom mellett 542 milliós eredményt mutatott a mérleg.

[HWSW] Az Intel-alapú Macek sikerének és az iPodok iránti kitartó lelkesedésnek köszönhetően az Apple nyeresége kétharmadával nőtt a szeptember 29-;n véget ért negyedik pénzügyi negyedévben. A vállalat 6,22 milliárd dolláros bevétel mellett 904 milliós nettó nyereséget ért el, egy évvel korábban 4,84 milliárdos forgalom mellett 542 milliós eredményt mutatott a mérleg.

A szeptember 29-én véget ért negyedévben az Apple 2,16 millió PC-t értékesített, ami 34 százalékos növekedés éves szinten. A hordozható gépek forgalma darabszám szerint 37 százalékkal nőtt, érték szerint 42 százalékkal emelkedett. Az IDC adatai szerint a harmadik naptári negyedévben a PC-piac 15 százalékkal nőtt, az Apple eladásai ennél kétszer gyorsabban bővültek, vagyis a vállalat piacrészt tudott szerezni -- az Egyesült Államokban már a harmadik a szállítók rangsorában. A Macek 3,1 milliárd dollárt hoztak az Apple konyhájára, vagyis a bevétel felét nekik köszönheti a cég.

Az év elején bejelentett és június végén forgalomba hozott iPhone-ból 1,1 milliót adott el a legutóbbi negyedévben az Apple. A megjelenés óta összesen 1,4 millió iPhone fogyott, az iPodnak két év kellett ahhoz, hogy ekkora mennyiséget értékesítsenek belőle. Mindazonáltal az iPhone nem sokban járult hozzá az Apple negyedéves eredményeihez, a cég jelentése szerint az 1,1 millió készülék eladása csupán 118 millió dollárral növelte a bevételt. Az iPodok iránti lelkesedés töretlen, a legutóbbi negyedévben 10,2 milliót adott el belőlük az Apple, míg egy éve csak 8,7 milliót. Az iPodokból származó bevétel ugyanakkor alig növekedett, mivel a vevők az olcsóbb modelleket keresték.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról