:

Szerző: Bizó Dániel

2007. október 17. 15:00

A vártnál gyorsabban javul a Yahoo! teljesítménye

[Associated Press/Wall Street Journal] Megajándékozta a befektetőket a Yahoo!. A világ egyik vezető portálhálózata és keresője jócskán felülmúlta az elemzői konszenzust, aminek hatására a árfolyama 9 százalékot erősödött a tőzsdén kívüli kereskedésben -- igaz, a céggel szembeni várakozások kifejezetten alacsonyak voltak, így azok túlszárnyalása csak egy hosszabb sikersorozat kezdő lépésének tekinthetőek legfeljebb.

[Associated Press/Wall Street Journal] Megajándékozta a befektetőket a Yahoo!. A világ egyik vezető portálhálózata és keresője jócskán felülmúlta az elemzői konszenzust, aminek hatására a árfolyama 9 százalékot erősödött a tőzsdén kívüli kereskedésben -- igaz, a céggel szembeni várakozások kifejezetten alacsonyak voltak, így azok túlszárnyalása csak egy hosszabb sikersorozat kezdő lépésének tekinthetőek legfeljebb.

Bár a vállalat negyedéves nyeresége 4,6 százalékkal 151 millió dollárra olvadt az egy évvel korábbihoz képest, a befektetők és elemzők a forgalom 12 százalékos növekedését a vállalat bevételgeneráló képessége számottevő javulásaként értékelték. Szintén erre utaló jelnek vették, hogy a Yahoo! saját oldalaiból származó negyedéves forgalma 24 százalékkal 922 millió dollárra növekedett egy év alatt, ami a hirdetési rendszer javuló hatékonyságára, és az egy látogatóra eső bevétel növekedésére utal. Keresőmotorjához kötődő hirdetésekből befolyó összeg 30 százalékkal emelkedett.

A cég az első és második negyedév 8 illetve 7 százalékos üteménél gyorsabban növekedett, ami arra utal, hogy jó irányban halad a vállalat átalakulása, mely a technikai hátteret, belső felépítést és az üzleti célokat egyaránt érinti. A vállalat az első félévben vezette be Panama kódnévre hallgató új hirdetési rendszerét, amitől akkor a most tapasztalható hatásokat remélték. A Yahoo! 1,77 milliárd dollár árbevételt ért el, melyből hirdetési partnereinek 490 milliót osztott vissza -- az így megmaradt 1,28 milliárd dollár halványan felülmúlja az elemzői átlagot.

A vállalat a Panama mellett új keresőmotorral kívánja felvenni a küzdelmet a Google által uralt globális keresési hirdetések piacán. A negyedév végén elindított új motort a Yahoo! az elmúlt három év legjelentősebb fejlesztésének tekinti. A kereső immár univerzális kereséseket hajt végre a kulszavak alapján, vagyis nemcsak a weblapok szöveges tartalmát, hanem a képek, videók, zenék, hírek és egyéb tartalmak között is kutakodik. A Yahoo! egyúttal keresési segítőt is bemutatott, mellyel jellemzően 60 százalékkal csökkenthető a szükséges keresések száma, mielőtt valaki eléri célját. Az új motortól további növekedés remélhető.

A vállalat az elmúlt évek során sorozatosan csalódást okozott a tőzsdének, ahogyan képtelen volt lépést tartani a piacra berobbanó Google-lel, és pénzügyi teljesítménye is számos alkalommal alulmúlta a várakozásokat. Mindez oda vezetett, hogy néhány hónappal ezelőtt Terry Semel elnök-vezérigazgató hat év után átadta a stafétabotot a cég társalapítójának, Jerry Wangnak. Wang nemcsak a Semel ideje alatt megindult fejlesztéseket és átalakulásokat viszi tovább, hanem teljes stratégiai újraértékelést végez.

Ennek eredményeként a Yahoo! megkezdte tevékenysége fókuszának szűkítését, aminek értelmében egyes területeket esetleg leépít. Wang az elemzőknek tartott konferenciabeszélgetésen elmondta, hogy a cég három célt tűzött ki maga elé: a Yahoo! minél több felhasználó számára az Internet kiindulópontja legyen, a hirdetőknek kihagyhatatlanná váljon, valamint platformként szolgáljon külső fejlesztésekhez, például Panama hirdetési rendszeréhez programozási felületet nyitott, amihez támogatást is ad, így médiaügynökségek saját megoldásokat, egyedi termékeket is kifejleszthetnek.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 00:27

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.