Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 17. 11:25

Bemutatkozott a Microsoft egységes kommunikációs platformja

A Microsoft tegnap bejelentette régóta várt unified communications, azaz egységes kommunikációs termékcsaládját, amelynek középpontjában az Office Communications Server 2007 áll. A termékekről Bill Gates és Jeff Raikes, az üzleti megoldásokért felelős részleg elnöke rántotta le a leplet egy San Franciscó-i rendezvényen.

[HWSW] A Microsoft tegnap bejelentette régóta várt "unified communications", azaz egységes kommunikációs termékcsaládját, amelynek középpontjában az Office Communications Server 2007 áll. A termékekről Bill Gates és Jeff Raikes, az üzleti megoldásokért felelős részleg elnöke rántotta le a leplet egy San Franciscó-i rendezvényen.

Egy azonosító mind felett

Az egységes kommunikáció alapelgondolása, hogy a felhasználó egyetlen alkalmazáson és azonosítón keresztül kommunikál, legyen szó e-mailekről, üzenetekről, telefonról, videokonferenciáról vagy hangpostáról, így aztán elérni is egyszerűbb, hiszen a "hívónak" nem kell több e-mail címet, telefonszámoat, üzenetküldő-azonosítót és egyéb elérhetőséget megjegyeznie, illetve azt sem kell tudnia, akit keres, éppen hol tartózkodik, e-mailben, vezetékes telefonon vagy mobilon érhető-e el, a technika gondoskodik arról, hogy az üzenet eljusson a címzetthez. "Nem a telefonodat akarom felhívni" -- mondta Raikes. "Téged akarlak elérni."

A Microsoft által citált adatok szerint ha munka közben felhívunk valakit, 70 százalék eséllyel hangpostánál lyukadunk ki. Egy másik tanulmányból kiderül, hogy minden negyedik infomunkás évente három teljes munkanapnak megfelelő időt tölt azzal, hogy sikertelenül próbál meg elérni embereket telefonon. Ha el is érjük azt, akit hívunk, nincs rá garancia, hogy megfelel neki az időpont kérdésünk megválaszolására, vagy hogy hozzáfér az általunk kért adatokhoz.

Új termékek

Az új termékportfolió központjában az Office Communications Server 2007 áll (ezt külön cikkben mutatjuk be részletesen), amelynek legfontosabb újdonsága elődjéhez, a Live Communications Serverhez képest, hogy már a hanghívásokat is képes kezelni, legyen szó akár hagyományos, akár internetes telefóniáról (VoIP). Természetesen az OCS 2007 szorosan integrálható a többi Microsoft-szoftverrel, például az Office-szal és az Exchange-dzsel, így a felhasználók például egységes felületen láthatják az összes üzenetüket a levelektől kezdve a hangposta-hívásokig, a kommunukációt pedig akár az Office-ból vagy Dynamicsból is kezdeményezhetik, hiszen a címlistában folyamatosan nyomon követhető, hogy partnereink közül kit és milyen csatornán tudunk elérni.

A szervertermék mellett a Microsoft elindította az Office Communicator 2007 nevű klienst, amely az azonnali üzenetek mellett hang- és videohívásokat is kezel, illetve kiadott egy új NetMeeting-változatot, amellyel akár prezentációval kiegészített többszereplős videokonferenciák bonyolíthatók. Érdekes eszköz a szintén most megjelent RoundTable, amelyben egy 360 fokban elforduló kamera kapott helyet. A tárgyalóasztal közepére helyezendő készülék videokonferenciák lebonyolítására alkalmas, érdekessége, hogy képes a hangokat összepárosítani az arcokkal, így mindig abba az irányba "néz", amerre a beszélő ül. A beszélgetést rögzíteni is lehet, a felvételben pedig akár a megszólalók alapján kereshetünk is.

Partnerekkel könnyebb

A Microsoft a tegnapi rendezvényen partnerek egész sorát jelentette be, amelyek az új Office Communications Server 2007-tel és az egyesített kommuikációs platformmal kompatibilis termékeket, megoldásokat fejlesztenek. Ezek között található több mint egy tucat telefonkészülék, illetve szoftverek egész sora olyan cégektől mint a Nortal, az SAP, a HP és a Dell.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról