Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Több mint tízszeresére ugrott az LG Electronics nyeresége, az elemzők bizakodóak

Bizó Dániel, 2007. október 17. 12:12
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Közel 5 százalékkal erősödtek a szerdai kereskedésben az LG Electronics (LGE) papírjai a bíztató kilátások hatására. A dél-koreai elektronikagyártó harmadik negyedéves gyorsjelentése alapján az elemzők tetszetős színben látják a következő évet, amit a kijelzőgyártás vártnál gyorsabban javuló teljesítménye, és a tavalyi gyengélkedést követően folyamatosan javul a mobilrészleg is. Éles kontrasztban az egy évvel ezelőtti helyzettel, az LGE nyereségességéhez az LG.Philips LCD-panelgyártó leányvállalat derekasan hozzájárult.

[HWSW] Közel 5 százalékkal erősödtek a szerdai kereskedésben az LG Electronics (LGE) papírjai a bíztató kilátások hatására. A dél-koreai elektronikagyártó harmadik negyedéves gyorsjelentése alapján az elemzők tetszetős színben látják a következő évet, amit a kijelzőgyártás vártnál gyorsabban javuló teljesítménye, és a tavalyi gyengélkedést követően folyamatosan javul a mobilrészleg is. Éles kontrasztban az egy évvel ezelőtti helyzettel, az LGE nyereségességéhez az LG.Philips LCD-panelgyártó leányvállalat derekasan hozzájárult.

Az LGE konszolidált globális forgalma 9911 milliárd wonra, vagyis 10,7 milliárd dollárra rúgott, ami közel 12 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Üzemi eredménye 390 millió dollárt tett ki, ami több mint 70 százalékkal magasabb az előző évinél.Az anyavállalat nyereségét az LG.Philipsben tulajdonolt 38 százalékos részesedése után járó 225 millió dollárnyi, valamint más leányokból származó 210 millió dollárnyi tőkejövedelem javította fel. Egy évvel korábban az LG.Philips még súlyos veszteséget mutatott, ami az LGE eredményeit is lerántotta. Az anyavállalat (globálisan nem konszolidált) adózott nyeresége így 14-szeresére ugrott, 370 millió dollárra. Elemzők szerint a következő negyedévek során a vállalat folyamatosan javít majd profitabilitásán, ami a vállalat részvényeinek erősödését vonja majd maga után.

Közel 22 millió mobiltelefon értékesített a vállalat a negyedév során, ami harmadával több a tavalyi 16,5 milliónál, és felülmúlja a második negyedéves 19,1 milliót. A mobilokból származó bevétel ugyan csak 4 százalékkal emelkedett, meghaladva a 2,8 milliárd dollárt, amit az olcsóbb készülékek arányának emelkedése következtében csökkenő átlagos eladási ár magyaráz, a költségstruktúra javításának eredményeként a nyereségesség drasztikusan javult az egy évvel korábbihoz képest, és 228 millió dollárt tett ki. A második negyedévhez képest azonban nyolc százalékkal csökkent a forgalom és harmadával a nyereség is, amit az új LG Shine modellek iránt felfutó kereslet elhalványulása is magyarázhat.

Szakítva a vállalat korábbi prémiumorientált termékstratégiájával, az LG is lépéseket tett az árérzékeny fejlődő piacokra való behatolás érdekében. Indiába szállított alsókategóriás készülékei révén a CDMA-rendszerű mobiljaiból 36 százalékkal többet értékesített. Az értékesítés összetételében szintén átrendezős figyelhető meg a olcsóbb modellek felé a GSM-piacon is, ami a vállalat várakozásai szerint tovább folytatódik a negyedik negyedévben is, India mellett további ázsiai, dél-amerikai és közel-keleti országoknak köszönhetően.

A legnagyobb fejlődést a plazmapanel- és digitális tévégyártásért felelős egység mutatta, mely éves szinten 18,7 százalékkal 3,4 milliárd dollárra növelte forgalmát -- ezen belül is kifejezetten meglepte az elemzőket a plazmagyártás 21 százalékos szekvenciális javulása, ami hozzásegítheti a vállalatot, hogy a jelenleg veszteséges tevékenység 2008-ban már javítsa a mérleget. A vállalat 17 százalékkal növelte az LCD- és plazmatévékből származó bevételét. Az ünnepi szezonban a 40 hüvelykesnél nagyobb, full HD (1080p) készülékek iránti kereslet felfutását várja.