Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Kétszeresére növeli szerveskijelző-gyártását a Samsung SDI

Ady Krisztián, 2007. október 12. 12:01
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[News.com] A dél-koreai Samsung SDI szerdán bejelentette, hogy megkezdte rendkívül vékony és energiatakarékos, szerves fénykibocsátó diódákra épülő kijelzőinek (OLED) sorozatgyártását -- a tegnapi bejelentés hatására a cég részvényeinek árfolyama 14 százalékkal emelkedett, közel éves csúcsot elérve. A gyártó a havi másfél millió darabos induló volument 2008-ra már 3 milliósra emeli.

[News.com] A dél-koreai Samsung SDI szerdán bejelentette, hogy megkezdte rendkívül vékony és energiatakarékos, szerves fénykibocsátó diódákra épülő kijelzőinek (OLED) sorozatgyártását -- a tegnapi bejelentés hatására a cég részvényeinek árfolyama 14 százalékkal emelkedett, közel éves csúcsot elérve. A gyártó a havi másfél millió darabos induló volument 2008-ra már 3 milliósra emeli.

OLED, a megmentő

A világ harmadik legnagyobb plazmagyártója a növekedése mozgatórugóját látja a szebb képet nyújtó és energiatakarékosabb aktívmátrix OLED (AM OLED) kijelzőkben. Ezek a megjelenítők jelenleg kisebb méretekben gyárthatók gazdaságosan, melyeket hordozható lejátszókban, mobiltelefonokban és hasonló készülékekben lehet előnyösen felhasználni. A cég legutóbbi negyedéve nem sikerült valami fényesen, a plazma és hagyományos katódsugárcsöves televíziók iránti kereslet ugyanis csökken, a nyereséget pedig az LCD-k okozta árprés zsugorítja össze.

Elemzők szerint -- és a jelek szerint ezzel a piac, a részvényesek is egyetértenek -- a vállalatnak más területek felé kell néznie, egy ilyen lépés feltétlenül szükséges a Samsung SDI számára. Új üzletekbe kell befektetni, az AM OLED technológiájú kijelzők pedig esélyesek lesznek a jelenlegi laposkijelzők felváltására is.

A Samsung SDI szerint az AM OLED technológia ideális kisméretű kijelzők gyártására, a vállalat nem tervezi jelenleg, hogy versenyre keljen a Sony-val, mely decemberben dobja piacra Japánban első OLED-televízióját. A cég szerint erre egyelőre nincs szükség, a technológia messze van még attól, hogy nagy méretben is versenyre kelhessen a kiforrott, dömpingszerűen gyártott, 2010-2011-ig még dinamikusan piacot szerző LCD-panelekkel.

Sony 11 hüvelykes OLED LCD-tévé
A Sony 11 hüvelykes OLED tévéje csupán 3 mm vékony

Piaci potenciál

A DisplaySearch becslése szerint az OLED képernyős televíziók piaca a 2008-as 37 millió dollárról a huszonnégyszeresére, 884 millió dollárra növekedhet, jelentősen meghaladva az LCD-televíziók piacának 15 százalékos növekedését. A volumenek azonban teljesen mások, 2011-ben az LCD-tévék piaca már 92 milliárd dollárra rúghat, így a lapostévéknek egy százalékát sem teszik majd ki 2011-ben az OLED tévék.

A Samsung SDI a világ legnagyobb plazmagyártója volt 2005-ben, de gyártási problémák és a csökkenő eladások miatt a riválisok, a japán Matsushita Electric Industrial és a helyi trónkövetelő LG Electronics mind elléptek mellette.