Szerző: Bizó Dániel

2007. október 11. 16:15

MSI: megoldottuk a szervizelési problémát

Az MSI európai tevékenységéért felelős holland központja hivatalos nyilatkozatban reagált a HWSW egy szeptemberben megjelent riportjára , mely a cég notebookjainak szervizhátterével kapcsolatos problémákat tárta fel. Az MSI állásfoglalása szerint az Albacompot a magyar szervizelés megújításának részeként választották új partnerüknek, amit ügyfeleik is kértek. A tajvani notebookgyártó ugyanakkor elismerte az alkatrészek szállításaiban tapasztalt késéseket.

[HWSW] Az MSI európai tevékenységéért felelős holland központja hivatalos nyilatkozatban reagált a HWSW egy szeptemberben megjelent riportjára, mely a cég notebookjainak szervizhátterével kapcsolatos problémákat tárta fel. Az MSI állásfoglalása szerint az Albacompot a magyar szervizelés megújításának részeként választották új partnerüknek, amit ügyfeleik is kértek. A tajvani notebookgyártó ugyanakkor elismerte az alkatrészek szállításaiban tapasztalt késéseket.

Szeptember végén adtunk hír róla, hogy az Albacomp válik az MSI notebookjainak új szervizpartnerévé, amivel a székesfehérvári cég immár három notebookmárka szervizelését végzi. A szervizelést korábban végző Rikvest ügyvezetője, Csizmazia Attila lapunknak akkor elmondta, hogy számos alkalommal kifogásolta levélben az MSI alkatrészellátását, majd közös megegyezéssel bontották fel szerződésüket. Ha van alkatrész, napokon belül elvégzik a javítást, állította: "Nálunk nagyobb kontrollal senki nem rendelkezik". A késlekedések tartósan hetekre, sőt akár hónapos nagyságúra nyúltak, aminek eredményeként például a legnagyobb hazai notebookbolt is kivonta kínálatából a márkát.

"Az alapvető kérdés nem az, ki végzi a szervizelést, hanem hogy kap-e megfelelő alkatrészellátást" -- közölte a HWSW-vel korábban Kenéz Krisztián, a notebook.hu vezetője. Az MSI korábbi szervize, a Rikvest nem azért nem végezte el a szervizelést, mert képtelen lett volna, hanem egyszerűen nem jutott alkatrészekhez az MSI-tól, vélte. Emiatt a Rikvest az elmúlt fél évben sorra adta ki a papírokat, hogy nem képes javítani alkatrészek hiánya miatt, így a gépeket a disztribútorokhoz vitték vissza, és cserélték újakra. "Azzal van a probléma, hogy az MSI nem szállít alkatrészt", támasztotta alá Csizmazia szavait.

Az MSI hollandiai menedzsmentje elismeri, hogy voltak késlekedések az alkatrészek szállításában, ugyanakkor állítják, hogy mára megoldották ezt a problémát. A notebookjaik iránti kereslet magas ütemben növekedett 2007 során, köszönhetően a disztribútoroknak és viszonteladóknak, aminek hatására egy új lengyel irodát nyitnak, mely a pótalkatrészek szállítását fogja koordinálni, míg Hollandiában is dedikált disztribúciós irodát hoztak létre. Hogy mindez valóban megoldja-e a gondokat, elválik, annyi azonban bizonyos, hogy a kereskedők támogatásának visszanyeréséhez alapvető: "Amíg gyökeres változás nem áll be, nem kezdjük el újra forgalmazni" -- hangoztatta Kenéz a telefonos interjúban.

Ezen megújulás részeként az MSI új szervizpartnert akart, és ezért döntött úgy, hogy megszünteti viszonyát a Rikvesttel, és az Albacomppal szerződik. A közlemény szerint ebben szerepe volt, hogy ügyfelei kérték a váltást. Az MSI leszögezte azt is, számukra nagyon fontos a minőségi szolgáltatás, és mindent megtesznek a végfelhasználók támogatása érdekében. Az alkatrészszállítási problémák alatt így például sokak számára újra cserélte a meghibásodott, még garanciális notebookot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról