Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 5. 08:52

Duplázott a Research In Motion

A vártnál jóval erősebb második negyedéves eredményekről számolt be a BlackBerrk gyártója, a Research In Motion, a push e-mail szolgáltatásra előfizetők létszáma közben átlépte a tízmilliós álomhatárt. A jelenlegi negyedévre is erős kilátásokat fogalmazott meg a cég, a jó hírek nyomán a részvényárfolyam több mint 4 százalékkal 100 dollár fölé nőtt.

[HWSW] A vártnál jóval erősebb második negyedéves eredményekről számolt be a BlackBerrk gyártója, a Research In Motion, a push e-mail szolgáltatásra előfizetők létszáma közben átlépte a tízmilliós álomhatárt. A jelenlegi negyedévre is erős kilátásokat fogalmazott meg a cég, a jó hírek nyomán a részvényárfolyam több mint 4 százalékkal 100 dollár fölé nőtt.

A RIM bevétele több mint kétszeresére emelkedett a második negyedévben és elérte az 1,37 milliárd dollárt, a nyereség szintén meguplázódott, szeptember 1-én 287,7 millió dollárt mutatott a mérleg, ami részvényenként 50 centnek felel meg. A Thomson Financial által megkérdezett elemzők átlagosan 49 centes részvényenkénti profitra számítottak. A negyedév alatt több mint 3 millió BlackBerryt adott el a Research In Motion, a push e-mail szolgáltatásra előfizetők létszáma pedig 1,45 millióval 10,5 millióra emelkedett.

RIM BlackBerry

A nyáron szokásos lassulás nem volt hatással a RIM második negyedéves eredményeire és a cég új termékeit -- a BlackBerry Curve-öt, illetve a BlackBerry Pearlt -- kedvezően fogadták a vevők. A vállalat már több mnt 20 millió BlackBerryt adott el, amelyek világszerte 325 mobilszolgáltató kínálatában találhatók már meg. A RIM feltett szándéka megjelenni a kínai piacon, ahol a szolgáltatás már elérhető, azonban a BlackBerry okostelefonok még nem kaphatók. A RIM szerint ez a helyzet "rövidesen" változni fog.

A jelenleg is tartó harmadik negyedévre 1,6 és 1,67 milliárd dollár közötti bevétel és részvényenként 59-63 centes profitot várnak a RIM-nél, valamint több mint 1,6 millió új előfizetővel számolnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról