Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 3. 08:53

Megtorpanni látszik a növekedés a hordozható szórakoztató eszközök piacán

A telítődő piacok és az áttörő új funkcionalitást kínáló eszközök hiánya miatt lassulni fog a növekedés a hordozható szórakoztató eszközök piacán -- állítja a Digitimes Research. Tavaly világszerte 420 millió digitális kamera, hordozható zenelejátszó és mobil konzol került piacra, az idén 487 millió ilyen készülék eladására van kilátás, ami 16 százalékos növekedésnek felel meg. Jövőre azonban a forgalom már csak 12,6 százalékkal bővül majd, 2009-ben pedig mindössze 5,5 százalékkal nőnek az eladások.

[HWSW] A telítődő piacok és az áttörő új funkcionalitást kínáló eszközök hiánya miatt lassulni fog a növekedés a hordozható szórakoztató eszközök piacán -- állítja a Digitimes Research. Tavaly világszerte 420 millió digitális kamera, hordozható zenelejátszó és mobil konzol került piacra, az idén 487 millió ilyen készülék eladására van kilátás, ami 16 százalékos növekedésnek felel meg. Jövőre azonban a forgalom már csak 12,6 százalékkal bővül majd, 2009-ben pedig mindössze 5,5 százalékkal nőnek az eladások.

A digitális fényképezőgépek és MP3-lejátszók már ma is igen elterjedtek, az újfajta berendezések (például a hordozható filmlejátszók, mobil tévék) azonban csak lassan terjednek. Joanne Chien, a jelentés szerzője úgy véli, a videolejátszás önmagában nem elég vonzó funkció a felhasználók számára, hogy eladja a hordozható videolejátszókat (PMP) vagy hordozható DVD-ket. Chein szerint a videolejátszás inkább csak kiegészítő szolgáltatása lehet a készülékeknek.

A Digitimes elemzése úgy látja, a gyártóknak teljesen új technológiákkal vagy alkalmazásokkal kell előállnia annak érdekében, hogy élénkítsék a keresletet, ellenkező esetben az eladások növekedése tovább fog lassulni. Chien kitért még arra is, hogy a zenefájlokat leszámítva még mindig nincs elegendő mennyiségű és vonzó tartalom, amely eladná a hordozható kütyüket.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról