Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 2. 09:05

Alkalmazottainak 15 százalékától, több mint 1800 dolgozótól válik meg a Magyar Telekom

Az elmúlt időszakban végrehajtott integrációs lépések -- a T-Mobile tavalyi, majd a T-Online hozzáférési üzletágának és az Emitelnek az idei beolvasztása -- nyomán számos szervezeti átfedés alakult ki a Magyar Telekomnál, amelyen a vállalat elbocsátásokkal kíván változtatni. A leépítések a dolgozók mintegy 15 százalékát érintik, azaz a június 30-án 12262 főt foglalkoztató vállalattól több mint 1800 dolgozónak kell távoznia.

[HWSW] Az elmúlt időszakban végrehajtott integrációs lépések -- a T-Mobile tavalyi, majd a T-Online hozzáférési üzletágának és az Emitelnek az idei beolvasztása -- nyomán számos szervezeti átfedés alakult ki a Magyar Telekomnál, amelyen a vállalat elbocsátásokkal kíván változtatni. A leépítések a dolgozók mintegy 15 százalékát érintik, azaz a június 30-án 12262 főt foglalkoztató vállalattól több mint 1800 dolgozónak kell távoznia.

A Magyar Telekom tegnap bejelentette, hogy szervezeti átalakulásának részeként integrálta az Emitelt, valamint a T-Online hozzáférési üzletágát. A szolgáltatásokat továbbra is T-Online és Emitel márkanév alatt nyújtja a cég, az ügyfelek számára így a változás "láthatatlan" lesz. A T-Online Magyarország webes és tartalomszolgáltatási üzleti területe a továbbiakban [origo] Média és Kommunikációs Zrt. néven folytatja tevékenységét a Magyar Telekom Csoport tagvállalataként.

A Magyar Telekom szerint a tegnapi döntésnek megfelelően a csoportszintű létszámleépítés várhatóan 24 milliárd forint végkielégítésekkel kapcsolatos ráfordítást tesz szükségessé a negyedik negyedévben. Az idei első félében már 7,3 milliárd forintot fordított a létszámleépítésekkel és átszervezésekkel kapcsolatos költségekre a Magyar Telekom. A karúcssítástól a vállalat évente 13 milliárd forint megtakarítást vár. Az elbocsátások jelentős része 2007. utolsó munkanapjával valósul meg, így a csoportlétszámra gyakorolt hatása 2008. első negyedévben jelentkezik.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról