Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Hat év alatt négyszeresére nő a személyi navigációs eszközök forgalma

Bányai György, 2007. szeptember 27. 09:04
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A GPS helymeghatározó eszközök gyors elterjedésének taglalásakor az iSuppli úgy fogalmaz a most közzétett jelentésében, hogy az autókban használatos eszközök a kezdetekre jellemző de jó lenne kategóriából mára a mindenképp kell kategóriába kerültek.

[HWSW] A GPS helymeghatározó eszközök gyors elterjedésének taglalásakor az iSuppli úgy fogalmaz a most közzétett jelentésében, hogy az autókban használatos eszközök a kezdetekre jellemző "de jó lenne" kategóriából mára a "mindenképp kell" kategóriába kerültek.

A navigációs piac két jól elkülöníthető részre oszlik, amelyek közül az első a beépített rendszereké, a második pedig a személyes navigációs céleszközöké. A magasabb árú beépített rendszerek előnye az autóval egyetlen egységbe szervezett felépítés, amelyet jól bizonyít a műszerfalba épített nagyméretű kijelző is. További előnyként említhető a pontosabb helymeghatározás. A személyes navigációs céleszközök ezzel szemben csak a legfontosabb lehetőségeket tartalmazzák, viszont az áraik is szélesebb vásárlói réteg lehetőségeire szabottak.

A GPS piacon a sztár a PND-k (Personal Navigation Device), vagyis a személyes navigációs céleszközök szegmense. A készülékek fejlődése éppoly folyamatos, mint amennyire az árak csökkennek annak érdekében, hogy a forgalmazók fenntarthassák a megszerzett piaci részesedésüket. A PND-k az életciklust tekintve növekvő szakaszban vannak, az árak esnek, és az átlagos eladási áruk 2006-ban 23 százaléknyit esett. A gyors áresés ellenére az iSuppli előrejezése szerint a PND-k forgalma a 2013-ig négyszeresére emelkedik majd.

GPS

"A navigáció iránti általános érdeklődés egy harmadik kategóriát is, az okostelefonokét is megteremtette a piacon." -- mondta Richard Robinson, az iSuppli gépjárműelektronikai vezető elemzője. "Az okostelefonok rendelkeznek vezeték nélküli interneteléréssel, ebből adódóan az A-GPS-sel (Assisted GPS) megtámogatott pozícionálási pontossággal is, amely előnyként jelentkezhet a másik két termékcsoporthoz képest a problémás földrajzi területeken".

Az iSuppli előrejelzése alapján a GPS-sel ellátott mobilokból 2010-ben 250 millió fogyhat a tavaly eladott 70 millió után. A navigációs rendszerek eladási mutatói a GPS chipeket, a térképeket és a memóriákat is magukkal húzzák, de itt említhetjük meg az Egyesült Államokban lévő E911 szolgáltatást, amely automatikusan párosítja a telefonszám mellé a telefontulajdonos (pontosabban a készülék) földrajzi helyzetét. A mobil eszközökön működő helymeghatározó- és térképalkalmazások gyors ütemű fejlődése is megemlítendő, amelyeket például a Yahoo és a Google kínál.