Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Továbbra is vezeti a tévépiacot a Samsung

Bányai György, 2007. szeptember 26. 14:12
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Samsung a második negyedévben is megtartotta vezető helyét a tévépiacon, derül ki az iSuppli felméréséből.

[HWSW] A Samsung a második negyedévben is megtartotta vezető helyét a tévépiacon, derül ki az iSuppli felméréséből.

A Samsung világpiaci elsősége leginkább az erős LCD-TV eladásoknak köszönhető. Az iSuppli felmérése alapján a Samsung a második negyedévben a globális piac tortájából 12,39 százaléknyit szelhetett, amely épp csak egy százalékkal több, a Samsunghoz hasonló komolyságú piaci résztvevő az LG Electronics 11,39 százaléknyi piaci részesedésénél. A harmadik helyet eddig birtokló kínai illetőségű TCL 5,6 százalékkal az ötödik helyre esett vissza, mert Kínában a holdújévkor szokásos vásárlási láz lecsengése a szállításokra kedvezőtlen hatással volt. A harmadik helyre így az első két szereplőt azért kissé távolabbról szemlélő Philips került 7,1 százalékos részesedéssel, őt a Sanyo követi 6,3 százalékkal.


Hazánkban 82 centiméteres LCD-TV-t már 150 ezer forint alatt kaphatunk

Az iSuppli előrejelzése szerint 2007 és 2011 között a televíziópiac átlagos éves növekedéi üteme volumen alapján 4, bevétel alapján pedig 5 százalék lesz. 2006-ban 190,9 millió tévét vásároltak világszerte, az idén várhatóan 207,5 millió, 2011-ben pedig 245 millió készülék talál majd gazdára. "A legjelentősebb hatást a televíziópiacra a hagyományos katódsugárcsöves TV-k háttérbe szorulása gyakorolja" -- mondta Riddhi Patel, az iSuppli tévékkel foglalkozó vezető elemzője, aki számokat is mellékelt megjegyzéséhez: "2009-ben a hagyományos televíziók aránya 38 százalék lesz, a 2008-as évre várható 47 százalékhoz és a 2007-es év 56 százalékához képest"

Az öt legfontosabb szereplő mögött a Panasonicot találjuk 4,86 százalékkal, akit hetedikként a 4,81 százalékot produkáló Sony és a nyolcadik Sharp követ 4,67 százalékkal. A fennmaradó nem kevés 42,98 százalékot a többi gyártó képviseli, amelyből az látható, hogy a TV piac nem kizárólag az első tucat gyártó között osztható fel és a fennmaradó szereplők is igen komoly befolyást gyakorolhatnak a helyezések alakulására a jövőben.