Szerző: Bodnár Ádám

2007. szeptember 26. 12:14

Megjelent az Xbox 360 húzójátékának számító Halo 3

Az amerikai premier után néhány órával Európában, így Magyarországon is elrajtolt a Halo 3, ami a Microsoft szerint nem csak az év legjobban várt játéka, hanem valóságos szórakoztatóipari mérföldkő. A szoftverre világszerte több mint 1,5 millió előrendelést adtak le és szerte a világon különleges rendezvényekkel ünnepelték a premiert.

[HWSW] Az amerikai premier után néhány órával Európában, így Magyarországon is elrajtolt a Halo 3, ami a Microsoft szerint nem csak az év legjobban várt játéka, hanem valóságos szórakoztatóipari mérföldkő. A szoftverre világszerte több mint 1,5 millió előrendelést adtak le és szerte a világon különleges rendezvényekkel ünnepelték a premiert.

A kasszasiker garantált

A Halo sorozat első két tagját nagyra becsülték a kritikusok és a kasszánál is jól teljesítettek a játékok: a Halo 2 csak a forgalmazás első napján 125 millió dollár bevételt hozott a Microsoftnak, ez több mint amennyit bármelyik eddigi mozifilm elért a nyitónapon, beleértve az olyan nagyágyúkat is, mint a Gyűrűk ura, a Star Wars, a Mátrix, a Harry Potter vagy a Titanic. Az összehasonlítást azonban némileg árnyalja, hogy a Halóhoz hasonló csúcskategóriás videojátékok megjelenésükkor 40-60 dollárt kóstálnak, amiért egy egész család elmehet moziba, ugyanakkor az is igaz, hogy egy ilyen játék fejlesztése még a marketing-költségekkel együtt is csak töredéke egy digitális effektekkel megtűzdelt, hollywoodi sztárokat felvonultató kasszasiker mozifilmnek.

Második a Nintendo
A Wii váratlan sikere nyomán a Nintendo a második legértékesebb japán vállalat lett a Toyota mögött. A videojáték-gyártó papírjainak árfolyama alapján számított piaci értéke több mint 73 milliárd dollár, megelőzve ezzel a fényképezőiről és nyomtatóiról ismert Canont.
A Microsoft számára kulcsfontosságú a Halo 3 sikere, a játék az utóbbi időben megtépázott hírnevű Xbox 360 egyik húzócíme, a cég várakozásai szerint a szoftver és a hozzá kapcsolódó termékek (pl. ajándéktárgyak, könyvek, képregények, stb.) az idén 1 milliárd dollárt hoznak majd a konyhára. A Halo 3 azon kevés "system seller" cím közé tartozik, amelyek önmagukban képesek eladni az Xbox 360-at, a 2005-ben piacra dobott konzol eddigi történetében a Gears of War mellett talán az idén nyáron megjelent Forza Motorsport 2 volt még ilyen.

Az Xbox 360-ból a 2005 őszi megjelenése óta eddig 11,7 millió gép talált gazdára, ennek majdnem fele az Egyesült Államokban kelt el. Hogy egy húzócím milyen hatással van az értékesítési adatokra, a Gears of War példája jól mutatja: a tavaly november közepén piacra dobott játék sikere nyomán a negyedik negyedévben 4,4 millió Xbox 360 kelt el, meg előtte egy év alatt összesen 5,9 milliót értékesítettek. A Gears of Warból az év végéig 3 millió darab fogyott, a Halo 3-tól is legalább ilyen számok várhatók.

A redmondiak mindent meg is tettek a Halo 3 sikere érdekében, és itt most nem csak a fejlesztésre gondolunk. A játék megjelenését óriási hírverés előzte meg világszerte, és még a globális léptékben láthatatlan piacnak számító Magyarországra is összehoztak egy nyitóbulit, bár a megjelentek egybehangzó véleménye szerint inkább kevesebb, mint több sikerrel. Magát a játékot egyébként kiemelkedően jónak minősítette a szaksajtó, minden általunk látott értékelésben 95 százalékos, vagy annál jobb eredményt ért el a Halo 3.

Master Chief
A Halo 3 főhőse, Master Chief

Kis problémák

A tesztelők elragadtatással beszéltek a játék sava-borsát adó többjátékos módról, a magyar vevőknek azonban sajnos ez a lehetőség csak korlátozottan áll rendelkezésére, ugyanis az internetes csaták az Xbox Live rendszeren zajlanak, ez pedig továbbra sem elérhető itthon és egyelőre remény sincs arra, hogy a közeljövőben változzon a helyzet. Amint azt Joó Ildikó, az Xbox 360 közép-európai régióért felelős PR és marketing menedzsere a tegnapi sajtótájékoztatón elmondta, a Microsoft évente legfeljebb 1-2 országban indítja el a Live szolgáltatást és még sok olyan ország "áll sorban", amelyek jóval nagyobbak hazánknál (pl. Oroszország, Lengyelország).

Az Xbox 360 legutóbb a nyáron került az érdeklődés homlokterébe, amikor a Microsoft beismerte, hogy a konzolok túlmelegedés miatti tömeges meghibásodása tervezési probléma eredménye. A vállalat azóta áttervezte a készülék hűtését, a garanciát pedig három évre terjesztette ki a már eladott konzolokra is, amelyek három vörösen villogó fénnyel adják gazdájuk tudtára, hogy nem bírták a túlzott meleget. A hibás konzolok javítása, cseréje, illetve a raktárkészletek felülvizsgálata több mint 1 milliárd dollárjába került a Microsoftnak.

Egy hasonló probléma a Halo 3 indulását is beárnyékolta, a díszdobozos kiadású változat vásárlói ugyanis valamilyen csomagolási gond miatt sokszor olvashatlanul karcos lemezeket kaptak. A Microsoft gyorsan reagált és máris közölte: december végéig díjmentesen kicseréli a hibás korongokat. A Halo 3 egyébként háromféle változatban vásárolható meg, az alapváltozat 60 dollár, a díszdobozos kivitel 70 dollár, a 130 dolláros exkluzív verzióhoz pedig többek között egy Master Chief sisak is jár.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról

Hirdetés

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

2025. június 16. 08:28

Az AI technológiai és munkaerőpiaci hatásai az informatikában (2025) címmel érkezik az idei első kraftie meetup június 16-án.