Szerző: Bodnár Ádám

2007. szeptember 25. 08:51:47

Online adatmentésben erősít az EMC

Az EMC több forrás szerint is a Berkeley Data Systems felvásárlására készül. Az online adattárolási szolgáltatást nyújtó cégért állítólag 76 millió dollárt fizet majd a tárolóeszközök és -szoftverek legnagyobb gyártója, az akvizíció pedig pár héten belül lezárul majd.

[HWSW] Az EMC több forrás szerint is a Berkeley Data Systems felvásárlására készül. Az online adattárolási szolgáltatást nyújtó cégért állítólag 76 millió dollárt fizet majd a tárolóeszközök és -szoftverek legnagyobb gyártója, az akvizíció pedig pár héten belül lezárul majd.

A magánkézben levő, mintegy 50 alkalmazottat foglalkoztató Berkeley Data Systems a Mozy nevű szolgáltatás keretén belül havidíjért cserébe online tárhelyet biztosít, ahová a felhasználók elmenthetik fontos dokumentumaikat, fájljaikat a gépükről. A mentés teljesen automatikus, kényelmes, adatvesztés esetén pedig egyszerűen visszaállítható minden. A cég ingyenes szolgáltatást is nyújt 2 gigabájt tárhellyel, PC-nként havi 5 dollárért azonban már korlátlan kapacitás jár. A vállalatnak több mint 300 ezer felhasználója van, amelyek közül 8 ezer üzleti előfizető. A MozyPro szolgáltatást használja többek között a világ második legnagyobb cége, a 300 ezer alkalmazottat foglalkoztató GE is.

Az utóbbi időben egyre szaporodtak az online backup szolgáltatások, ahogy a PC-felhasználók rádöbbentek arra, hogy a fontos dokumentumaik sokkal kényelmesebben biztonságba helyezhetők egy internetes szolgáltató szerverén, mint külső meghajtón vagy optikai lemezeken. Erre az adattárolásban érintett cégek is rádöbbentek, így megkezdődött a piaci konszolidáció, 2005-ben az Iron Mountain vette meg a LiveVaultot (azóta az Iron Mountain a Cisco tulajdonába került), tavaly pedig a Seagate vásárolta fel az eVaultot.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 12:40

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.