Szerző: Bodnár Ádám

2007. szeptember 20. 10:24

Megjelent az SAP on-demand vállalatirányítási rendszere, a Business ByDesign

Az SAP szerdán New Yorkban hivatalosan is fellebbentette a fátylat korábban A1S kódnéven ismert hosztolt vállalatirányítási rendszeréről, amelynek a neve végül Business ByDesign lett. A szolgáltatást elsősorban középvállalatoknak kínálja majd az SAP és 2010-ben már egymilliárd eurós bevételt vár tőle -- addig azonban 300-400 millió eurót költ fejlesztésekre és marketingre.

[HWSW] Az SAP szerdán New Yorkban hivatalosan is fellebbentette a fátylat korábban A1S kódnéven ismert hosztolt vállalatirányítási rendszeréről, amelynek a neve végül Business ByDesign lett. A szolgáltatást elsősorban középvállalatoknak kínálja majd az SAP és 2010-ben már egymilliárd eurós bevételt vár tőle -- addig azonban 300-400 millió eurót költ fejlesztésekre és marketingre.

Új a nap alatt

A hosztolt üzleti alkalmazások nem újak a nap alatt, számos cég kínál már ilyen szolgáltatást, gondoljunk csak az Egyesült Államokban népszerű Salesforce.com-ra, vagy a NetSuite-ra. Ezek azonban az ügyfélkapcsolatra és a humánerőforrás-menedzsmentre koncentrálnak, amely a komplex ERP-rendszereknek csupán egy része. Ezeket a funkciókat viszonylag egyszerű hosztolt formában megvalósítani, hiszen az értékesítési vagy a HR-folyamatok rendszerint nagyon hasonlók iparágról iparágra és országról országra.

Az SAP viszonylag későn lépett be a hosztolt ERP-piacra, ezért a vállalatnak egyből nagyot kellett dobnia. A Business ByDesign érdekessége, hogy nem csak a sokak által nyújtott ügyfélkapcsolati és HR funkcionalitást nyújtja hosztolt formában, hanem pénzügyi, gyártásirányítási, értékesítési, marketing és beszerzési modulja is van. Ez azonban azt is jelent, hogy a bevezetése országonként eltérő, mivel a szolgáltatást a helyi környezetekre kell igazítani, figyelembe véve a törvényeket és egyéb szabályokat.

Az SAP 100-500 fős vállalatoknak kínálja a Business ByDesign-t. A vállalat megcélzott piaca olyan cégekből áll, amelyek folyamatosan növekednek, de még nem vezettek be átfogó, integrált vállalatirányítási rendszert. Az SAP becslései szerint egyedült az Egyesült Államokban és Németországban 60 ezer olyan vállalat van, amely felhasználója lehet a Business ByDesignnak, világszerte pedig 15 milliárd dolláros potenciális piacról van szó. Az SAP-nak jelenleg 42 ezer ügyfele van világszerte, a cég várakozásai szerint a hosztolt szolgáltatásoknak köszönhetően ez 2010-re 100 ezer környékére emelkedhet.

"Huszonöt éve vagyok az SAP-nál és ez a legfontosabb bejelentése az itteni pályafutásomnak" -- mondta Henning Kagermann, az SAP elnök-vezérigazgatója. "Az új termékkel új üzleti modellt is bevezetünk, az üzleti szoftverek tervezésének, fejlesztésének és implementálásának új módját." A Business ByDesign mindazonáltal nem váltja le, inkább kiegészíti az SAP kínálatát. A szolgáltatás havonta 149 dollárért érhető el felhasználónként.

Jövőre készülhet el a magyar változat

A Business ByDesignt máris 20 cég használja az Egyesült Államokban és Németországban, ahol a szolgáltatás elsőként elérhető. Az SAP már teszteli a szoftver angol, francia és kínai változatát, jövőre pedig olyan országokra terjeszik ki a szolgáltatást mint Mexikó, Hollandia, Ausztrália, Olaszország, India, Spanyolország és Kanada. Az SAP-tól kapott tájékoztatás szerint a Business ByDesign magyar változata legkorábban 2008-ban készülhet el.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról