Szerző: Bizó Dániel

2007. szeptember 17. 14:58

Felvásárolta az Intel a Havokot, a játékok fizikájának egyik szállítóját

Felvásárolja a sok játék fizikai motorjának alapjául szolgáló technológiát fejlesztő Havokot az Intel. Az ügylettel a világ vezető processzorgyártója számítógép-animációs algoritmusokhoz jutott, valamint a játékfejlesztő és animációs iparra kifejtett befolyását növelheti tovább. Az ír Havok az Intel teljes tulajdonú, de önállóan üzemelő leányvállalatává válik.

[HWSW] Felvásárolja a sok játék fizikai motorjának alapjául szolgáló technológiát fejlesztő Havokot az Intel. Az ügylettel a világ vezető processzorgyártója számítógép-animációs algoritmusokhoz jutott, valamint a játékfejlesztő és animációs iparra kifejtett befolyását növelheti tovább. Az ír Havok az Intel teljes tulajdonú, de önállóan üzemelő leányvállalatává válik.

Az ügylet mintegy 110 millió dollárjába került az Intelnek. Ezért a nem csekély összegért a világ vezető chipgyártója hozzájutott az írek által kifejlesztett szoftveres fizikai motorhoz, és a hozzá kapcsolódó összes szellemi tulajdonhoz. A vállalat szűkszavúan nyilatkozott a felvásárlás mögött meghúzódó mozgatórugókról, annyit azonban Renee J. James, az Intel szoftveres csoportjának vezetője elárult, hogy a Havok fizikai technológiája kulcsszerepet játszik az Intel vizualizációs és grafikai erőfeszítéseiben.

Nem kell valószínűleg a realitás talajáról túlságosan messze rugaszkodni valakinek ahhoz, hogy valószínűsítse: az Intel jövőbeni chipfejlesztéseibe kívánja oltani a Havok több mint 150 játék által alkalmazott technológiáját, vagyis a jövőben kifejezetten a fizikai számításokat gyorsító utasítások kerülhetnek a processzorba, vagy a grafikus chipek felépítését alakítják azok hatékony végrehajtására, esetleg dedikált fizikai gyorsítóblokkokat kapnak a jövőbeni ultraintegrált chipek. Az Intel által kifizetett összeg azt sejteti, hogy stratégiai jelentőségű akvizícióról van szó.

Az Intel ráadásul nem kizárólag a technológia szellemi tulajdonára tette rá kezét, hanem a Havokon keresztül jelentős befolyással bír a játék- és animációs szoftverek fejlesztéseire, az általa kívánt irányba terelve azokat -- kézenfekvő módon saját termékeinek eladását támogatva azáltal, hogy azokon futnak majd a legnagyobb teljesítménnyel. A Havok felvásárlásával a hardveresen gyorsított fizika így vélhetően a játékok része lesz, ugyanakkor nem az AGEIA által elképzelt módon, újabb drága bővítőkártyával, hanem az általános célú, vagy a grafikus processzorhoz integrálva. Az ilyen chipek legkorábban az évtized vége felé várhatóak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról