:

Szerző: Bizó Dániel

2007. szeptember 17. 14:58

Felvásárolta az Intel a Havokot, a játékok fizikájának egyik szállítóját

Felvásárolja a sok játék fizikai motorjának alapjául szolgáló technológiát fejlesztő Havokot az Intel. Az ügylettel a világ vezető processzorgyártója számítógép-animációs algoritmusokhoz jutott, valamint a játékfejlesztő és animációs iparra kifejtett befolyását növelheti tovább. Az ír Havok az Intel teljes tulajdonú, de önállóan üzemelő leányvállalatává válik.

[HWSW] Felvásárolja a sok játék fizikai motorjának alapjául szolgáló technológiát fejlesztő Havokot az Intel. Az ügylettel a világ vezető processzorgyártója számítógép-animációs algoritmusokhoz jutott, valamint a játékfejlesztő és animációs iparra kifejtett befolyását növelheti tovább. Az ír Havok az Intel teljes tulajdonú, de önállóan üzemelő leányvállalatává válik.

Az ügylet mintegy 110 millió dollárjába került az Intelnek. Ezért a nem csekély összegért a világ vezető chipgyártója hozzájutott az írek által kifejlesztett szoftveres fizikai motorhoz, és a hozzá kapcsolódó összes szellemi tulajdonhoz. A vállalat szűkszavúan nyilatkozott a felvásárlás mögött meghúzódó mozgatórugókról, annyit azonban Renee J. James, az Intel szoftveres csoportjának vezetője elárult, hogy a Havok fizikai technológiája kulcsszerepet játszik az Intel vizualizációs és grafikai erőfeszítéseiben.

Nem kell valószínűleg a realitás talajáról túlságosan messze rugaszkodni valakinek ahhoz, hogy valószínűsítse: az Intel jövőbeni chipfejlesztéseibe kívánja oltani a Havok több mint 150 játék által alkalmazott technológiáját, vagyis a jövőben kifejezetten a fizikai számításokat gyorsító utasítások kerülhetnek a processzorba, vagy a grafikus chipek felépítését alakítják azok hatékony végrehajtására, esetleg dedikált fizikai gyorsítóblokkokat kapnak a jövőbeni ultraintegrált chipek. Az Intel által kifizetett összeg azt sejteti, hogy stratégiai jelentőségű akvizícióról van szó.

Az Intel ráadásul nem kizárólag a technológia szellemi tulajdonára tette rá kezét, hanem a Havokon keresztül jelentős befolyással bír a játék- és animációs szoftverek fejlesztéseire, az általa kívánt irányba terelve azokat -- kézenfekvő módon saját termékeinek eladását támogatva azáltal, hogy azokon futnak majd a legnagyobb teljesítménnyel. A Havok felvásárlásával a hardveresen gyorsított fizika így vélhetően a játékok része lesz, ugyanakkor nem az AGEIA által elképzelt módon, újabb drága bővítőkártyával, hanem az általános célú, vagy a grafikus processzorhoz integrálva. Az ilyen chipek legkorábban az évtized vége felé várhatóak.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

7

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.