Szerző: Bizó Dániel

2007. szeptember 12. 13:50

Visszavette harmadik helyét a PC-piacon Lenovo, betonbiztosan vezet a HP

[iSuppli/HWSW] Rendkívüli teljesítménnyel és az Acer megtorpanásával vette vissza a globális PC-piac harmadik helyét a Lenovo. A vállalat a legmagasabb növekedési ütemet mutatta fel a meghatározó PC-szállítók között, amit elsősorban a hazai erősségének számító kínai piacon támadt erős kereslet magyaráz. A Lenovo helye azonban egyáltalán nem stabil az Acer korábbi lendülete és felvásárlásai alapján. A HP továbbra is magabiztosan őrzi tavaly megszerzett első helyét a Dellel szemben.

[iSuppli/HWSW] Rendkívüli teljesítménnyel és az Acer megtorpanásával vette vissza a globális PC-piac harmadik helyét a Lenovo. A vállalat a legmagasabb növekedési ütemet mutatta fel a meghatározó PC-szállítók között, amit elsősorban a hazai erősségének számító kínai piacon támadt erős kereslet magyaráz. A Lenovo helye azonban egyáltalán nem stabil az Acer korábbi lendülete és felvásárlásai alapján. A HP továbbra is magabiztosan őrzi tavaly megszerzett első helyét a Dellel szemben.

A Lenovo 22,9 százalékkal, vagyis több mint 900 ezerrel több PC-t szállított le világszerte a második negyedévben, mint az év első három hónapja során, amivel a meghatározó PC-márkák közül nemcsak a legmagasabb ütemű, hanem abszolút számokban is a legnagyobb növekedést produkálta: 908 ezerrel több PC-t értékesített az első negyedévhez képest, míg a Dell és a HP csak 4-500 ezerrel tudta szállításait bővíteni. A piac egésze eközben 1,7 százalékkal csökkent az iSuppli alapján.

A Lenovo a több mint 61 millió darabra becsült globális PC-piac 7,9 százalékát szerezte meg ezzel, 1,1 százalékponttal előzve meg az Acert, mely bár jobban teljesített a piaci átlagnál, a legnagyobb öt márka közül szokatlan módon a leggyengébben muzsikált, ugyanis 10 ezerrel kevesebb PC-t értékesített, mint az első három hónapban. A HP 4,4 százalékos növekedést követően 18,3, míg a Dell 5,6 százalékkal 15,5 százalékot szerzett meg. Halvány, 0,4 százalékos bővülésével 4,2 százalékot szerzett meg a Toshiba. A koncentráció tovább folytatódik, a többi szállító 9,2 százalékkal kevesebb PC-t adott el, és a legnagyobb öt már a volumen 53 százalékát uralja.

A Lenovo harmadik helye ugyanakkor továbbra sem biztosított. Az Acer a következő negyedévekben várhatóan visszatér korábbi növekedési üteméhez, ráadásul inkább az idei első negyedéve tekinthető elképesztően sikeresnek (éves szinten 45,8 százalékos bővülés), semmint a második gyengének. Mindezen felül ráadásul a tajvaniak nemrég közölték, hogy felvásárolják az észak-amerikai piac harmadik legnagyobb, közkedvelt márkáját, a Gateway-t, ezen keresztül pedig elhappolhatják a Lenovo elől az európai Packard Bellt is, melyre a Gateway-jel elővásárlási jogot szereztek meg -- ezzel a két céggel együtt 2,5 százalékpontot szerez meg az Acer, vagyis a folyamatban lévő felvásárlásokat is beleszámítva megőrizte harmadik helyét.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról