Szerző: Bodnár Ádám

2007. szeptember 3. 15:14

Megduplázta nyereségét a világ legnagyobb noteszgyártója

Duplájára növekedett a Quanta Computer nyeresége a második negyedévben, a világ legnagyobb notebook-gyártója az erősödő kereslettel és a csökkenő költségekkel magyarázza az eredmény látványos javulását. C.C. Leung, az igazgatótanács elnöke szerint a cég továbbra is marad a noteszgyártásnál, ugyanis a piacban még nagy lehetőségeket lát.

[HWSW] Duplájára növekedett a Quanta Computer nyeresége a második negyedévben, a világ legnagyobb notebook-gyártója az erősödő kereslettel és a csökkenő költségekkel magyarázza az eredmény látványos javulását. C.C. Leung, az igazgatótanács elnöke szerint a cég továbbra is marad a noteszgyártásnál, ugyanis a piacban még nagy lehetőségeket lát.

A Quanta bevétele 52 százalékkal nőtt egy év alatt, így 153,88 milliárd tajvani dollárt (4,6 milliárd amerikai dollárt) tett ki a második negyedévben, miközben a nettó nyereség 4,24 milliárd tajvani dollárra (128 millió USD) emelkedett a tavalyi második negyedévben elért 2,11 milliárd dollárról. A bruttó eredményhányad 4 százalékról 4,1 százalékra nőtt a tavalyi második negyedévvel összevetve. Tim Li pénzügyi igazgató szerint a Quanta egy év alatt tizedével tudta megvágni működési kiadásait, ez, valamint a notebookok iránti kereslet robbanásszerű növekedése vezetett a jó eredményekhez.

A vállalat úgy látja, a második félévben is élénk lesz a kereslet a noteszgépek iránt, amelyre ráerősít a Windows Vistának, valamint az Intel új Centrino platformjának, a Santa Rosának a népszerűsége. A második negyedév során 7,4 millió notebookot szállított le a Quanta a partnerei számára, a harmadik negyedévben ennél legalább 15 százalékkal több gép értékesítésére számít a cég.

A Quanta az idén 28 millió noteszgép értékesítésével számol, miközben a korábbi becslés még csak 25 millió notebook eladásáról szólt. Tavaly a vállalat 19,2 millió noteszt adott el, vagyis ha hozzák a terveket, a növekedés több mint 45 százalékos lesz. "Az előző becslésünk konzervatívabb volt, mert biztosak akartunk lenni abban, hogy teljesíteni tudjuk a tervet" -- mondta az előrejelzés módosításáról Leung, aki újfent cáfolta azokat a pletykákat, melyek szerint a Foxconn felvásárolná a vállalatát.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról