Szerző: Ady Krisztián

2007. július 30. 09:23

Megszűnik a Linksys márkanév

[VS] A Cisco elnök-vezérigazgatója, John Chambers megerősítette: a Cisco megválik a Linksys márkanévtől, melyhez a Linksys Group 2003 márciusi felvásárlásakor jutott. A vállalat első embere szerint eddig is csupán azért tartották meg a nevet, mivel azt jobban ismerték a végfelhasználók az Egyesült Államokban, mint magát a Ciscót -- az elmúlt négy évben azonban megváltozott a helyzet.

[VS] A Cisco elnök-vezérigazgatója, John Chambers megerősítette: a Cisco megválik a Linksys márkanévtől, melyhez a Linksys Group 2003 márciusi felvásárlásakor jutott. A vállalat első embere szerint eddig is csupán azért tartották meg a nevet, mivel azt jobban ismerték a végfelhasználók az Egyesült Államokban, mint magát a Ciscót -- az elmúlt négy évben azonban megváltozott a helyzet.

A márkanév megszűnésével nem tűnnek el a termékek a boltokból, éppencsak a Cisco neve alatt futnak tovább, mely nem feltétlenül tűnik jó ötletnek -- persze erről a piac mond majd végleges véleményt. A hálózati berendezésgyártó a jövőben Cisco név alatt forgalmazza majd a professzionális termékei mellett a "belépő szintű", SOHO, azaz otthoni és kisvállalati piacra szánt hálózati berendezéseket is.

A Cisco kisvállalati és otthoni termékeket gyártó részlege, a Linksys már évi 1 milliárd dolláros forgalmat bonyolít. A vállalat korábban azt tervezte, hogy a Linksys neve alatt megjelenik az otthoni szórakoztató elektronikai termékek szegmensében is, közvetlenül versenyezve olyan nagyágyúkkal mint a Sony vagy a Samsung. A Linksys neve alatt olyan berendezéseket kínáltak volna, amelyek képesek az internetre csatlakozni.

Linksys WIP330 és WIP300 WiFi-s IP-telefonok
Linksys WIP330 és WIP300 WiFi-s IP-telefonok

A Cisco körülbelül 500 millió dollár értékű részvényt fizetett 2003-ban Linksysért. A vállalat azt remélte a felvásárlástól, hogy jelentős piaci részesedést szerezhet a SOHO hálózati eszközök piacán. A Linksys név és termékek itthon is ismertek, elterjedtek, szinte minden számítástechnikai szaküzletben kaphatók.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról