Szerző: Bodnár Ádám

2007. június 27. 14:49

Érkezik a Spiceworks ingyenes rendszerfelügyeleti alkalmazás új verziója

Új változata jelent meg a Spiceworks IT Desktop ingyenes (!) felügyeleti szoftvernek, amelyet elsősorban kis- és középvállalatoknak szán a gyártó. A most kiadott 1.6-os verzió legfontosabb újdonsága a távvezérlés Microsoft Remote Desktopon vagy VNC-n keresztül, amelyet a felhasználók elsöprő többsége kért. Az új változat fontos képessége még a Windows Vista támogatása.

[HWSW] Új változata jelent meg a Spiceworks IT Desktop ingyenes (!) felügyeleti szoftvernek, amelyet elsősorban kis- és középvállalatoknak szán a gyártó. A most kiadott 1.6-os verzió legfontosabb újdonsága a távvezérlés Microsoft Remote Desktopon vagy VNC-n keresztül, amelyet a felhasználók elsöprő többsége kért. Az új változat fontos képessége még a Windows Vista támogatása.

Az ingyenes, reklámokkal támogatott Spiceworks számos olyan képességet vonultat fel, amelyek csak a borsos áron mért menedzsment-eszközökben találhatók meg. Ilyen képesség például a hardver- és szoftverleltár: a Spiceworks felismeri a hálózatba kapcsolt windowsos és linuxos gépeket, a Maceket, valamint a hálózati eszközöket és az ezeken található szoftvereket, beleértve azok verzióit és a patcheket is. A szoftverben nyilvántarthatók a mobil eszközök, például a PDA-k és mobiltelefonok, de akár az irodai bútorok is, ha erre van szükség. A Spiceworks emellett képes a szoftverlicencek kezelésére is.

A szoftver képes a hálózatra kapcsolt eszközök monitorozására is, így aztán könnyen észrevehető, ha egy gépen elfogyott a merevlemez-kapacitás, nem várt szoftverek települtek fel, vagy ha csak kifogyott a tinta a nyomtatóból. Emellett az adminisztrátorok maguk is meghatározhatnak olyan eseményeket, amelyeket figyelni akarnak, ilyen lehet például egy ismeretlen, nem frissített operációs rendszerrel rendelkező gép felbukkanása a hálózaton, vagy egy szoftver jogosulatlan használata. A figyelmeztetéseket természetesen egy központi konzolon lehet nyomon követni.

A Spiceworksben helyett kapott egy IT helpdesk szolgáltatás is, ami egyszerűen használható, a hibajegyeket akár emailben is képes fogadni, ezeket aztán hozzá lehet rendelni akár eszközökhöz, akár személyekhez. A szoftver a hibakeresésben is segít, egy PC hibás működése esetén például könnyen megtekinthető, hogy a gép beállításai miben térnek el a többitől, vagy hogy melyik szoftver okozza a lassulást. A Spiceworks felhasználói számára egy közösen építhető tudásbázis is rendelkezésre áll, emellett a vállalat folyamatosan várja a visszajelzéseket a további fejlesztésekhez.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról