Szerző: Bodnár Ádám

2007. június 20. 09:17

Erősíti hazai és regionális jelenlétét a Teradata

Első hazai sajtótájékoztatóját tartotta a Teradata, az apropót a Budapesten rendezett nemzetközi ügyfélkonferencia adta, ahová az EMEA régióból több mint 500 szakember érkezett meghallgatni a cég legfrissebb technikai újdonságait.

[HWSW] Első hazai sajtótájékoztatóját tartotta a Teradata, az apropót a Budapesten rendezett nemzetközi ügyfélkonferencia adta, ahová az EMEA régióból több mint 500 szakember érkezett meghallgatni a cég legfrissebb technikai újdonságait.

Adatbányászat, adattárház, üzleti intelligencia

A Teradata 1979-ben alalkult és 1991-ben, egy felvásárlással lett a pénztárgépeiről, bankautomatáiról Magyarországon is jól ismert NCR része. Az NCR azonban idén tavasszal bejelentette, hogy leválasztja és önálló vállalattá szervezi a Teradatát, erre várhatóan az idei harmadik negyedévben kerül sor. A Teradata tavaly 6 százalékkal 1,57 milliárd dollárra növelte bevételét, miközben nettó nyeresége 10 százalékkal 340 millió dollárra emelkedett. A cég világszerte mintegy ezer ügyféllel és közel kétezer installációval rendelkezik.

Adattárház-területen a Teradata legfontosabb ellenfelei a relációs adatbáziskezelők legnagyobb gyártói, köztük az Oracle, az IBM és a Microsoft, valamint olyan kisebb, innovatív cégek, amelyek kifejezetten adatbányászati és adattárház-készülékeket szállítanak. Ezek közé tartozik például a Netezza vagy a Datallegro.

A Teradata által az idén ötödször elvégzett kutatás szerint a vállalatok által tárolt adatok mennyisége növekszik, a vezetőknek gyakrabban kell döntéseket hozniuk, valamint a döntési folyamatok is egyre bonyolódnak. A megkérdezett vállalatvezetők szerint a rossz döntések nem csak a nyereségességre vannak kihatással, hanem a cég megítélésére és a hosszú távú növekedésére is. "Ma már egy vállalatirányítási rendszer nem biztosít versenyelőnyt a cégeknek, ez a működéshez elengedhetetlen minimummá vált, ma már az üzleti intelligencia a versenyelőny kulcsa" -- véli Paróczi Gábor, a Teradata hazai értékesítési vezetője.

"Egy jól megalapozott döntés felbecsülhetetlen hasznot hozhat egy vállalatnak, ugyanakkor az elégtelen információ számokban kimutatható komoly károkat is okozhat. A megfelelő elemzés nélkül hozott döntés ugyanis ronthatja az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások színvonalát, az ügyfél-elégedettséget, így a vállalat hírnevét és a befektetők bizalmát, ezzel csökkentheti a profitot" -- mondta Paróczi. Üzleti analitika birtokában ugyanakkor egy cég akkor is meg tudja előzni konkurenseit, ha azonos színvonalú termékekkel vagy szolgáltatásokkal rendelkezik.

Van honnan növekedni: még csak két hazai ügyfél

Az üzleti intelligencia megoldásokra, adatbányászatra és adattárházakra szakosodott Teradata elsősorban olyan iparágakat céloz meg megoldásaival, amelynek szereplői nagy ügyfélállománnyal rendelkeznek. Ezek tipikusan a távközlési szolgáltatók, pénzintézetek és biztosítók, légitársaságok, szállítmányozási és logisztikai cégek, kiskereskedelmi vállalatot, de a Teradatától nem idegen a gyártóipar sem. Magyarországon egyelőre csak két ügyféllel rendelkezik, az egyik a Pannon, a másik pedig a Metro. Előbbi cég még 2000-ben implementált Teradata adattárházat, amelyre építve növelni tudta ügyfélmegtartási képességét, valamint fokozni tudta marketing-kampányai sikerét.

A hazai mobilszolgáltatónál végzett projekt a "Predictive Analytics" kategóriában elnyerte a TDWI nemzetközi kutatóintézet "Best Practices" díját, és mintaként szolgált és szolgál más bevezetésekhez is. Paróczi szerint a Teradata itthon elsősorban a távközlési szolgáltatókat és pénzintézeteket célozza megoldásaival, valamint néhány egyéb területen működő nagyvállalatot. A hazai jelenlétre alapozva a cég a régióban is további terjeszkedésbe kezd, azonban ennek részleteiről a megjelentek még nem közöltek konkrétumokat, mint ahogy arra a kérdésre sem válaszoltak, hogy jelenleg mekkora a Teradata hazai létszáma.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról