Szerző: Ady Krisztián

2007. június 15. 15:05

Hat év alatt megháromszorozódhat a személyi navigációs készülékek piaca

[VS] Az iSuppli legfrissebb jelentése szerint megháromszorozódhat a hordozható navigációs berendezések, PNA-k és GPS-es PDA-k piaca 2012-ig. A növekedést nem utolsósorban az autóban is használható navigációs eszközök generálják majd, sokan inkább ilyen készülékeket választanak a beépített, jóval drágább és kötöttebb -- néha csak más extrákkal együtt rendelhető -- autós berendezések helyett. Utóbbiak ráadásul csak a drágább autókhoz elérhetők.

[VS] Az iSuppli legfrissebb jelentése szerint megháromszorozódhat a hordozható navigációs berendezések, PNA-k és GPS-es PDA-k piaca 2012-ig. A növekedést nem utolsósorban az autóban is használható navigációs eszközök generálják majd, sokan inkább ilyen készülékeket választanak a beépített, jóval drágább és kötöttebb -- néha csak más extrákkal együtt rendelhető -- autós berendezések helyett. Utóbbiak ráadásul csak a drágább autókhoz elérhetők.

GPS mindenhova

2001 óta jelentős változás ment végbe az autós navigációban, a gyártók által beépített GPS-es berendezések dominanciáját megtörték a hordozható, autóban is használható személyi navigációs berendezések, tenyérgépek, illetve a korlátozottabb funkcionalitású, lényegében csak navigációra használható PNA-k. Az iSuppli tanulmánya szerint 2012-ben már 65,1 millió ilyen készüléket szállítanak majd a boltokba, több mint háromszorosát a 2006-os 19,8 milliónak.

Az európai piacot uraló Tom-Tom és az észak-amerikában népszerűbb Garmin dráma bevételnövekedést ért el az elmúlt években, 2006-ra milliárdos forgalmú vállalatokká váltak. A Tom-Tom bevétele 160-szorosára emelkedett, közel 1,6 milliárd dollárra nőtt 2006-ra, miközben 2002-ben még csupán 10 millió dolláros forgalmat bonyolított.

LG LN555 PNA
Az LG legutóbbi PNA-ja

Jön a dömping

A következő években ezt a növekedési ütemet nehéz lesz megtartani. A robbanó piacra tajvani és koreai vállalatok özöne készül betörni, csak Tajvanról körülbelül száz olyan vállalat készül belépni erre a piacra, mely bárkinek tervez és gyárt (Original Design Manufacturers, ODM) ilyen készüléket. Olyan gyártók, mint a Mitac, mely saját Mio márkájú termékeivel már korábban megtette ezt a lépést, sőt, nemrég felvásárolta a Navman márkát.

A Mio és a NavMan együttesen a piac 20 százalékát birtokolták 2006-ban, ezzel a Mitac a harmadik lett a toplistában a Tom-Tom és a Garmin után. A Tom-Tom 37 százalékkal piacvezető, míg a Garmin 25 százalékos piaci részesedéssel lett a második.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról