Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Nem bízhatunk meg a keresők szponzorált találataiban

Ady Krisztián, 2007. június 05. 12:11
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Közzétette a Keresőmotorok biztonsági helyzete című tanulmányának legfrissebb eredményeit a McAfee. A legfrissebb adatok szerint a keresőmotorok felhasználóira leselkedő kockázatok általánosságban visszaesést mutatnak, azonban a szponzorált találatok továbbra is jóval nagyobb kockázatot rejtenek, mint a nem fizetős keresési eredmények.

[HWSW] Közzétette a "Keresőmotorok biztonsági helyzete" című tanulmányának legfrissebb eredményeit a McAfee. A legfrissebb adatok szerint a keresőmotorok felhasználóira leselkedő kockázatok általánosságban visszaesést mutatnak, azonban a szponzorált találatok továbbra is jóval nagyobb kockázatot rejtenek, mint a nem fizetős keresési eredmények.

Az első 50 eredmény

A McAfee az amerikai keresések esetében havi 276 millióra becsüli azoknak keresések számát, amelyek az online biztonságot veszélyeztető oldalakra vezethetnek. A kutatás során a keresőmotor-használat 93 százalékát képező, öt legfőbb amerikai keresőmotort vizsgálták meg (Google, Yahoo!, MSN, AOL, Ask). A tanulmány kidolgozáskor a McAfee kutatói az egyes keresők által kiadott első 50 eredményt elemezték, 2 300 népszerű kulcsszó esetében, amelyek egyéb iparági források mellett olyan listák alapján kerültek kiválasztásra, mint a Google Zeitgeist és a Yahoo! Buzz.

A találatokat ezután összevetették a McAfee SiteAdvisor 8,2 millió weboldalt tartalmazó adatbázisával, ahol sárga besorolást az óvatosságot igénylő, vörös besorolást a reklámprogramokat, kémprogramokat, vírusokat, rosszindulatú kódokat, e-mail spam-eket, többszörös popup-ablakokat vagy más vörös besorolású oldalakkal való erős kapcsolatot tartalmazó oldalak kapnak.

Az AOL a legjobb

A vizsgált keresési eredmények négy százaléka vezetett kockázatos web- oldalakra. A legbiztonságosabb találatokat az AOL adta, 2,9 százaléknyi vörös vagy sárga besorolású oldallal, míg a legtöbb vörös és sárga besorolású találatot a Yahoo! eredményezte (5,4 százalék). A szponzorált keresési eredmények közel két és félszer annyi kockázatos oldalt tartalmaztak (6,9 százalék), mint a hagyományos találatok (2,9 százalék). Ez javulást jelent a tavalyi év 8,5 százalékos vörös és sárga besorolású eredményéhez képest.

Továbbra is a zene és a technológia kategóriájával kapcsolatos keresési kifejezések szerepelnek a legveszélyesebbek között. A legnagyobb arányban (19,1 százalék) a "digital music" kifejezés hozott kockázatos oldalakra mutató linkeket, ezt követte a "tech toys", illetve az olyan népszerű kulcsszavak, mint a "chat" vagy a "wallpaper". Veszélyes fájlmegosztási találatokat adtak többek között a "Bearshare" (45,9 százaléknyi kockázatos keresési eredmény), a "limeware" (37,1 százalék), a "kazaa" (34,9 százalék) és a "winmix" (32 százalék) kulcsszavak.

Online csalás

Továbbra is túlsúlyban vannak az online csalásokat rejtő weboldalak, amelyek a szponzorált találatok 3,2 százalékát teszik ki. A tipikus scam-ek között találhatunk ingyenes szoftvereket kínáló, félrevezető számlázási praktikákkal operáló, csengőhangokat kínáló és otthoni munkavégzési lehetőséggel kecsegetető, megtévesztő kifejezéseket tartalmazó weboldalakat is. A felnőtt tartalmakat nyújtó oldalakat célzó kulcsszavak keresési eredményei esetében 17,5 százalékkal növekedett a kockázatos oldalak aránya 2006. decembere óta. Ezen találatok 9,4 százaléka vezet veszélyt jelentő oldalakra.