Szerző: Ady Krisztián

2007. május 29. 17:01

Plazmapanelek cseréjével próbál versenyképes maradni a Hitachi és a Matsushita

[News.com] A Matsushita Electric Industrial -- melyet főként Panasonic márkájú szórakoztatóelektronikai termékeiről ismerhetünk-- és a Hitachi együtt küldi harcba a jövőben plazmapaneljeit: a két vállalat megállapodott, hogy a Matsushita 103 hüvelykes, a Hitachi pedig 85 hüvelykes képátlójú panelekkel látja el partnerét a következő üzleti évtől.

[News.com] A Matsushita Electric Industrial -- melyet főként Panasonic márkájú szórakoztatóelektronikai termékeiről ismerhetünk-- és a Hitachi együtt küldi harcba a jövőben plazmapaneljeit: a két vállalat megállapodott, hogy a Matsushita 103 hüvelykes, a Hitachi pedig 85 hüvelykes képátlójú panelekkel látja el partnerét a következő üzleti évtől.

A plazmatelevíziók folyamatosan teret vesztenek a nagy rivális LCD-televíziókkal szemben, a 40-42 hüvelykes képátlójú televíziók alkotta piacrészről is kiszorultak az elmúlt időszakban az egyre olcsóbb, mind nagyobb méretű LCD-televízióknak köszönhetően. A plazmagyártók között létrejött szövetséget a kényszer szülte, együttes erővel talán képesek lesznek versenyben maradni az LCD-gyártókkal szemben. A DisplaySearch adatai szerint az LCD-televízió eladások 54 százalékkal növekedtek az elmúlt negyedévben az egy évvel korábbi értékhez képest, míg a plazmaeladások 9 százalékkal csökkentek ugyanezen időszak alatt.

A Matsushita és a Hitachi bejelentése alig pár nappal követte a Samsung és az LG Electronics hasonló közleményét, a két koreai vállalat is szövetséget alapít a versenyképesség javítására. A japán vállalatok megállapodása kedvező hatással volt a cégek részvényeinek árfolyamára is.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról