Szerző: Ady Krisztián

2007. május 23. 11:23

Jövőre érkezik a Kingston memóriákból épített SSD merevlemeze

[ZDNet] A Kingston ausztráliai és új-zélandi reginális vezetője, Vaughan Nankivell szerint a vállalat 2008 elején lép be a jelenleg még csak erősen formálódó SSD-piacra, várhatóan ekkor jelenik meg a Kingston saját SSD-merevlemeze. Az SSD, azaz Solid State Drive merevlemezek flashmemória modulokból épülnek fel, így ezek a merevlemezek könnyebbek, megbízhatóbbak és kevesebbet fogyasztanak -- igen drágán.

[ZDNet] A Kingston ausztráliai és új-zélandi reginális vezetője, Vaughan Nankivell szerint a vállalat 2008 elején lép be a jelenleg még csak erősen formálódó SSD-piacra, várhatóan ekkor jelenik meg a Kingston saját SSD-merevlemeze. Az SSD, azaz Solid State Drive merevlemezek flashmemória modulokból épülnek fel, így ezek a "merevlemezek" könnyebbek, megbízhatóbbak és kevesebbet fogyasztanak -- igen drágán.

A flash merevlemezeket már megtalálhatjuk néhány felső kategóriás noteszgépben is. Az igazi áttörést ezen a piacon a SanDisk hozta, amikor januárban bemutatta 32 gigabájtos SSD-meghajtóját, mely "csupán" 600 dolláros áron indult el a piacon. Ezt megelőzően egy hasonló kapacitású meghajtóért 1000 és 2000 dollár közötti összeget kértek el. Ezt követően több gyártó bejelentette hasonló termékeit, a Hitachi pedig már 1 terabájtos flash-meghajtókról álmodik.

Az iSuppli szerint 2009 végére a legtöbb laptopban lesz valamilyen formában beépített flash-memória, amit a flash drasztikusan zuhanó ára és előnyös tulajdonságai tesznek lehetővé. A cég szerint a nem az SSD, hanem a hibrid megoldások dominálnak majd, melyeknél a hagyományos merevlemezt kisebb mennyiségű flashmemóriával egészítik ki, kombinálva a két technológia előnyeit.

PQI SSD merevlemez

A piackutató vállalat szerint az idei első negyedév során elkelt 24 millió hordozható számítógépből 144 ezret szereltek flash-memóriát tartalmazó -- nem SSD, hanem hibrid -- meghajtóval, ami mindössze 0,7 százalékot jelent. Ehhez képest mindössze 11 negyedév alatt, vagyis 2009 végére ez az arány 60 százalékra ugrik fel az akkor 40,1 milliósra becsült piacon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról