Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Taroltak a svédek a BME 24 órás programozóversenyén

Bodnár Ádám, 2007. május 07. 09:45
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Teljes svéd sikert hozott a hetedik BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny döntője, melyet a hétvégén rendeztek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Informatikai épületében. Tizenegy ország harminc csapata mérkőzött meg egymással, az első három hely mindegyikét svéd programozókból álló csapat szerezte meg.

[HWSW] Teljes svéd sikert hozott a hetedik BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny döntője, melyet a hétvégén rendeztek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Informatikai épületében. Tizenegy ország harminc csapata mérkőzött meg egymással, az első három hely mindegyikét svéd programozókból álló csapat szerezte meg.

A versenyen a csapatoknak egy-egy virtuális űrhajót kellett irányítaniuk, a cél az űrbeli bolygókon található kincsek megszerzése volt. Ehhez a csapatoknak először radart és hajtóműveket kellett fejleszteniük az űrhajókra, majd ezeket össze kellett kapcsolniuk hogy navigálni és mozogni tudjanak az űrben, ezután a hálózatról "tölthették le" a fegyvereket és a pajzsokat. Az univerzumot a csapatok űrhajói mellett az ellenséges Kwargok népesítették be, ők őrizték a bolygók kincseit. Pontokat a játékosok a kincsek gyűjtésével és a Kwargok, illetve egymás megsemmisítésével szerezhettek.

A verseny weboldalán közzétett "radarképeken" látható, hogy egyes csapatok valóságos gigászokat építettek, amelyek inkább tűntek űrállomásnak mint űrhajónak. Később kiderült, ez nem bizonyult jó taktikának, azok a csapatok tudtak igazán sikeresen szerepelni, akik kisebb méretű űrhajókat építettek és a galaxis lehető legnagyobb részét bejárták.

A legtalpraesettebb legénységnek a svéd Balloons’R’Us csapata bizonyult, akik az űrben eltelt egy nap alatt a bolygók felét bejárták, az azokat őrző Kwarg hajókat megsemmisítették és így ők készítették el a legteljesebb csillagtérképet. Párbajban szinte minden rivális csapatot legyőztek legalább egyszer és mindezzel összesen 11150000 pontot gyűjtöttek. A második helyezett 10557500 ponttal a szintén svéd Jon far bestamma lett, 9010000 ponttal a dobogó harmadik fokára pedig a harmadik svéd csapat, a Team KTH Itello állhatott. A legjobb magyar csapat a 6565000 pontot szerző pizza2code volt, amely a tizedik helyen zárta a versenyt.