Szerző: Bodnár Ádám

2007. május 02. 11:12:42

A leállások több mint negyedét áramkimaradás okozza

[Techworld] Az üzletfolytonossági szolgáltatásokat nyújtó SunGard Availability Services adatai szerint a leállások legnagyobb részét még mindig hardverhiba okozza, azonban egyre több esetben jelent problémát az áramkimaradás. A céghez beérkezett segélyhívások szerint 2005-ben az áramkimaradások még csak az incidensek 7 százalékát tették ki, 2006-ban azonban már 26 százalékát.

HIRDETÉS

[Techworld] Az üzletfolytonossági szolgáltatásokat nyújtó SunGard Availability Services adatai szerint a leállások legnagyobb részét még mindig hardverhiba okozza, azonban egyre több esetben jelent problémát az áramkimaradás. A céghez beérkezett segélyhívások szerint 2005-ben az áramkimaradások még csak az incidensek 7 százalékát tették ki, 2006-ban azonban már 26 százalékát.

Keith Tilley, a SunGard brit leányvállalatának vezetője szerint a kapott eredmények nem okoznak meglepetést. Ahogy a vállalatok egyre több informatikai eszközt alkalmaznak és azok fogyasztása is növekedik, az áramkimaradások is egyre érzékenyebben érintik a cégeket. "Egy kimaradásnak komoly következményei lehetnek, főleg akkor, ha a kérdéses rendszer például az ügyfelek számára elérhető weboldal vagy egy contact center."

A Nagy-Britanniából származó adatok némileg csalókák, az áramkimaradással kapcsolatos incidensek száma azért emelkedett drámaian, mert 2005-ben a leállások több mint harmadát a londoni robbantások okozták. A leállások harmadik leggyakoribb oka az infrastruktúra meghibásodására vezethető vissza, az ilyen esetek közé tartozik egyebek mellett a beázás és a légkondícionáló rendszer meghibásodása is. A leállások 5 százaléka vezethető vissza az infrastruktúra hibáira.

a címlapról