Szerző: Bodnár Ádám

2007. április 20. 13:42:30

Az idén átvenné a hazai noteszpiac első helyét az ASUS

Az alaplapok és videokártyák piacán Magyarországon piacvezető ASUS az idén átveheti a vezetést a notebookok terén is -- hangzott el a cég mai sajtótájékoztatóján, amelynek apropóját a hazai leányvállalat megalakulása adta.

Az alaplapok és videokártyák piacán Magyarországon piacvezető ASUS az idén átveheti a vezetést a notebookok terén is -- hangzott el a cég mai sajtótájékoztatóján, amelynek apropóját a hazai leányvállalat megalakulása adta.

Világszinten az ASUS forgalma tavaly 45 százalékos növekedés után 16 milliárd dollárt tett ki, ennek legnagyobb részét (29%) a notebookok adják, az asztali PC-k 23 százalékkal, az alaplapok 16 százalékkal részesednek a bevételből. Európában különösen kelendőek az ASUS noteszek, a régióban a vállalat a hetedik legnagyobb gyártó volt a tavalyi harmadik negyedévben az IDC harmadik negyedéves adatai szerint, Kelet-Európában azonban a második. A cég vezető az ukrán piacon, Oroszországban, Csehországban, Horvátországban és Magyarországon a második, Lengyelországban a harmadik.

Bár az IDC adatai szerint a vállalat a tavalyi évben csak a harmadik legnagyobb piaci szereplő volt Magyarországon 12,2 százalékos részesedéssel, a harmadik negyedévben már ezüstérmesek voltak a gyártók versenyében. 2006-ban itthon 255 ezer notebook talált gazdára, amelyből 33 ezer viselte az ASUS logóját, idén 280 ezer eladott gépből legalább 60 ezer darabon lesz majd a tajvani cég matricája -- reménykednek a vezetők.

a címlapról