Szerző: Ady Krisztián

2007. április 19. 11:31

Eldobta a Froogle nevet a Google

[News.com] Régóta várt lépésre szánta el magát a Google: megszabadult a Froogle névtől és átnevezte termékkereső szolgáltatását Google Product Search-re. Az átnevezéssel együtt egyszerűsítette a találati oldal felépítését is, hogy az jobban hasonlítson a Google találati oldalára, jobban illeszkedjen a Google-ről kialakult képhez.

[News.com] Régóta várt lépésre szánta el magát a Google: megszabadult a Froogle névtől és átnevezte termékkereső szolgáltatását Google Product Search-re. Az átnevezéssel együtt egyszerűsítette a találati oldal felépítését is, hogy az jobban hasonlítson a Google találati oldalára, jobban illeszkedjen a Google-ről kialakult képhez.

A Froogle még 2002-ben indult el, azonban ez a szolgáltatás nem növekedett olyan mértékben, amit a Google elvárt volna tőle, így pillanatok alatt mostohagyermekké vált. A Google főoldaláról tavaly el is távolították a Froogle termékkeresőre mutató linket. A Google Product Search gyakorlatilag ugyanazt nyújtja, mint a régi Froogle, azonban a jövőben a fő keresőoldalon egy dobozban a Product Search leginkább odaillő találatai is megjelennek majd egy-egy keresésnél. A találatokat ezentúl úgy is sorba rendezhetjük, hogy csak olyan üzleti partnereket találjunk, akik a Google saját online fizetési megoldását, a Google Checkout-ot is támogatják.

A Froogle név nem csak a szakértők, de a Google vezetői szerint sem volt egyértelmű, így a szolgáltatás nevének megváltoztatása jóideje napirenden volt. Hasonló aggályok merültek fel az utóbbi időben a 2005-ben indított Google Base nevű szolgáltatás nevével kapcsolatban is. A Base ingyenes lehetőséget nyújt bárki számára, hogy gyakorlatilag bármilyen területen hirdetést, vagy csak egyszerűen egy bejegyzést töltsön fel, kezdve a különféle eseményektől a recepteken, állásokon át az eladásra kínált termékekig -- erre azonban egyáltalán nem következtethetünk a szolgáltatás nevéből.

A Google Base lehetőséget kínál tömeges feltöltésre is, így akár kereskedők is kényelmesen használhatják, ezzel a szolgáltatással elsősorban az eBay-t támadná a keresőóriás. A rendszerbe kerülő bejegyzések ugyanakkor nem egy elszigetelt adatbázist képeznek, a Google webes keresője, sőt, a Google Product Search is leindexeli azokat, és megfelelő relevancia esetén így ezen szolgáltatásokban is találatként jelennek meg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról