:

Szerző: Ady Krisztián

2007. április 19. 11:31

Eldobta a Froogle nevet a Google

[News.com] Régóta várt lépésre szánta el magát a Google: megszabadult a Froogle névtől és átnevezte termékkereső szolgáltatását Google Product Search-re. Az átnevezéssel együtt egyszerűsítette a találati oldal felépítését is, hogy az jobban hasonlítson a Google találati oldalára, jobban illeszkedjen a Google-ről kialakult képhez.

[News.com] Régóta várt lépésre szánta el magát a Google: megszabadult a Froogle névtől és átnevezte termékkereső szolgáltatását Google Product Search-re. Az átnevezéssel együtt egyszerűsítette a találati oldal felépítését is, hogy az jobban hasonlítson a Google találati oldalára, jobban illeszkedjen a Google-ről kialakult képhez.

A Froogle még 2002-ben indult el, azonban ez a szolgáltatás nem növekedett olyan mértékben, amit a Google elvárt volna tőle, így pillanatok alatt mostohagyermekké vált. A Google főoldaláról tavaly el is távolították a Froogle termékkeresőre mutató linket. A Google Product Search gyakorlatilag ugyanazt nyújtja, mint a régi Froogle, azonban a jövőben a fő keresőoldalon egy dobozban a Product Search leginkább odaillő találatai is megjelennek majd egy-egy keresésnél. A találatokat ezentúl úgy is sorba rendezhetjük, hogy csak olyan üzleti partnereket találjunk, akik a Google saját online fizetési megoldását, a Google Checkout-ot is támogatják.

A Froogle név nem csak a szakértők, de a Google vezetői szerint sem volt egyértelmű, így a szolgáltatás nevének megváltoztatása jóideje napirenden volt. Hasonló aggályok merültek fel az utóbbi időben a 2005-ben indított Google Base nevű szolgáltatás nevével kapcsolatban is. A Base ingyenes lehetőséget nyújt bárki számára, hogy gyakorlatilag bármilyen területen hirdetést, vagy csak egyszerűen egy bejegyzést töltsön fel, kezdve a különféle eseményektől a recepteken, állásokon át az eladásra kínált termékekig -- erre azonban egyáltalán nem következtethetünk a szolgáltatás nevéből.

A Google Base lehetőséget kínál tömeges feltöltésre is, így akár kereskedők is kényelmesen használhatják, ezzel a szolgáltatással elsősorban az eBay-t támadná a keresőóriás. A rendszerbe kerülő bejegyzések ugyanakkor nem egy elszigetelt adatbázist képeznek, a Google webes keresője, sőt, a Google Product Search is leindexeli azokat, és megfelelő relevancia esetén így ezen szolgáltatásokban is találatként jelennek meg.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról