Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A vártnál gyorsabban nőtt a PC-piac, elhúzott a többiektől a HP

Bodnár Ádám, 2007. április 19. 09:43
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az első negyedévben 10,9 százalékkal növekedett a globális PC-piac, így összesen 59,6 millió asztali gép, notebook és x86 szerver került piacra -- adta hírül tegnap az IDC piackutató vállalat. A piac egy éve nem növekedett ilyen ütemben, a bővülés felülmúlta az IDC 8,5 százalékos előrejelzését. A rivális Gartner szerint az eladások 8,9 százalékkal múlták felül 2006 első negyedévének szintjét.

[HWSW] Az első negyedévben 10,9 százalékkal növekedett a globális PC-piac, így összesen 59,6 millió asztali gép, notebook és x86 szerver került piacra -- adta hírül tegnap az IDC piackutató vállalat. A piac egy éve nem növekedett ilyen ütemben, a bővülés felülmúlta az IDC 8,5 százalékos előrejelzését. A rivális Gartner szerint az eladások 8,9 százalékkal múlták felül 2006 első negyedévének szintjét.

Az EMEA régióban és Ázsiában egészségesen nőttek az eladások, az Egyesült Államokban azonban a bővülés üteme még a 4 százalékot sem érte el, így az USA ma már csak a harmadik legnagyobb PC-piac az EMEA régió és a Távol-Kelet mögött. Az elemzők szerint a piaci növekedés szinte kizárólag a fogyasztói vásárlásoknak és a noteszgépek térnyerésének köszönhető, a vállalatok körében megtorpantak a PC-beszerzések, ami valószínűleg a Windows Vistára való felkészüléssel magyarázható. Az IDC szerint az elkövetkező két évben a növekedés továbbra is kétszámjegyű százalékos marad.

Hasít a HP

A gyártók versenyében rendkívül impozánsan szerepelt a HP, amely az IDC adatai szerint 28,2 százalékkal növelte eladásait, így 19,2 százalékos részesedést szerzett a globális piacon, ami éves szinten 2,6 százalékpontos növekedést jelent. A legnagyobb vetélytárs Dell mélyrepülése folytatódott, a texasi cég PC-szállításai 6,9 százalékkal zuhantak, így a Dell piacrésze 18,2 százalékról 15,2 százalékra olvadt. Ennek oka az IDC szerint elsősorban az, hogy a Dell forgalmának túlnyomó többségét a vállalati ügyfelek adják, a cég kevéssé erős a kiskereskedelmi piacon.

Meglepően jó negyedévet zárt a Lenovo, amelynek korábban problémái voltak az Ázsián kívüli terjeszkedéssel. Az első negyedévben azonban a cég az USA-ban 12 százalékkal, Európában pedig 14 százalékkal tudta növelni eladásait, miközben Ázsiában a forgalma 24 százalékkal ugrott meg. A jó teljesítmény mögött elsősorban a cég notebookjai állnak, de figyelemre méltó módon a cég még az asztali gépeinek eladásait is növelni tudta, még az Egyesült Államokban is, ahol a legtöbb gyártó szenved az asztali PC-k eladásaival. A Lenovo összességében 17,6 százalékkal növelte eladásait, globális piaci részesedése így 6,4 százalékról 6,7 százalékra emelkedett.

Az Acer beérte a Lenovót

A tajvani Acer továbbra is szárnyal Európában, amely a vállalat első számú piaca. Az Acer PC-eladásainak 60 százaléka származik Európából, de a cég az amerikai piacon is jól szerepelt. Ennek köszönhetően az Acer 41 százalék feletti növekedést ért el és a gyártók rangsorában holtversenyben a harmadik helyre került: az IDC adatai szerint az első negyedév során az Acer és a Lenovo egyaránt 3,969 millió PC-t adott el. Az iSuppli piackutató friss, de még 2006 negyedik negyedévére vonatkozó adatai szerint az Acer notebook-eladások terén már a Toshibát is megelőzte és a harmadik helyen áll a HP és a Dell mögött.

A Toshiba az IDC első negyedéves adatai szerint az ötödik legnagyuobb PC-gyártó a világon, a cég elsősorban noteszgépeinek népszerűségéből profitál. Mindazonáltal az eladásainak bővülése csak 12,7 százalékos volt, miközben a múlt év második felében még 20 százalék feletti növekedést ért el a cég. Az IDC szerint a Toshiba elsősorban Európában és Amerikában teljesített jól, Ázsiában és Japánban a növekedés üteme csökkent. A japán PC-gyártó piaci részesedése változatlan maradt, továbbra is 4,3 százalék.