Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Európa szinte biztosan nem kap az olcsóbb PlayStation 3-ból

Bizó Dániel, 2007. április 12. 12:51
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[Gamesindustry.biz/HWSW] Európába már biztosan nem érkezik a PlayStation 3 olcsóbb változatából, ugyanis az amerikai Sony Computer Entertainment bejelentette a forgalmazás befejeztét. Az indoklás szerint a vásárlók túlnyomó többsége a drágább, jobban felszerelt modellt favorizálja. A 20 gigabájtos változatok korlátozott számban hozzáférhetőek, amíg a készlet tart.

[Gamesindustry.biz/HWSW] Európába már biztosan nem érkezik a PlayStation 3 olcsóbb változatából, ugyanis az amerikai Sony Computer Entertainment bejelentette a forgalmazás befejeztét. Az indoklás szerint a vásárlók túlnyomó többsége a drágább, jobban felszerelt modellt favorizálja. A 20 gigabájtos változatok korlátozott számban hozzáférhetőek, amíg a készlet tart.

Örökrebefejezte

"A rajtnál két külön modellt kínáltunk a PlayStation 3-ból, hogy megfeleljünk a PlayStation rajongói bázisunk különféle igényeinek és érdeklődésének. A kezdeti kiskereskedelmi kereslet Észak-Amerikában több mint 90 százalékban a 60 gigabájtos termék javára alakult, így ennek megfelelően gyártottunk és szállítottunk" -- áll a Sony Computer Entertainment America (SCEA) közleményében. Dave Karraker, az SCEA szóvivője elmondta, hogy a döntés tisztán a vevők és kereskedők igényérére alapult, ami azt példázza, hogy a fogyasztók hajlandóak többet fizetni a fejlett technológiáért.

Az Egyesült Államokban 499 dolláros ajánlott kiskereskedelmi áron forgalmazott 20 gigabájtos verzió korlátozott számban a készlet erejéig hozzáférhető. A 20 gigabájtos változat a kisebb merevlemez mellett nem tartalmaz beépített Wi-Fi vezérlőt, valamint kártyaolvasókat, és krómozásos optikai tuningot sem kapott. Ezek a hiányzó jellemzők nem befolyásolják a gép funkcionalitását, igaz, a hálózatra kötés és az adatbevitel (képek, videók) körülményesebb.

Bár hivatalosan nem hangzott el, a lépést követően igen valószínűtlen, hogy Európába érkezik majd egyetlen egy is a "kisebb" gépből. Mint ismeretes, a Sony a március 23-i európai rajtra kizárólag egyféle modellt szállított, mely ráadásul a visszamenőleges kompatibilitását tekintve is különbözik a világ más részein forgalmazottaktól, így valójában egy harmadik változatnak tekinthető. Az Amerikában 100 dollárral drágább 60 gigabájtos PS3 kisebb veszteséget termel a Sonynak, hiszen az extrái egyáltalán nem jelentenek ugyanekkora többletköltséget.

Költségcsökkentés

A világ többi részén, így Japánban, Hongkongban vagy Tajvanon egyelőre elérhető a 20 gigabájtos verzió, azonban az amerikai fejleményekkel kétségessé vált a jövőbeni forgalmazása. Ezzel ugyanis egyszerűbbé, olcsóbbá válna mind a gyártás, mind a logisztika, nem beszélve arról, hogy a drágább PS3 kisebb veszteséget okoz -- sőt az európai változat a magas ár és még olcsóbb gyártás miatt akár nullaszaldó közelében is lehet már. Nem világos egyelőre az sem, hogy az Európába szállított, költségcsökkentett, megvágott PS2-es kompatibilitással rendelkező verzió váltja-e majd fel a világ többi részén árult modelleket, ami egyébként ésszerű lépés volna.

A napvilágra került adatok alapján március végével világszerte több mint 3 millió PS3 találhatott gazdára a novemberi rajt óta, ami messze elmarad a Sony által nyilvánosan kitűzött céloktól, melyek 6 millió gép leszállításáról szóltak -- hacsak nem 2-3 millió gép található a disztribúciós csatornákban, vagyis a polcokon, raktárban, teherautón és hajón. A vállalatok jellemzően a disztribúciós csatornákba leszállított gépek számát adják meg, nem pedig a valóban értékesítettekét.

A kifejezetten gyenge amerikai és japán keresletet -- ami egyébként Európában is drasztikusan visszaesett a rajt óta -- a magas árhoz képest a kevéssé vonzó játékkínálat és online szolgáltatások magyarázzák, de talán a legjelentősebb tényező a Sony brand utóbbi időben elszenvedett gyengülése, miközben a Microsoft igen erős Xbox márkát épített fel az Egyesült Államokban, és a Nintendo is megerősödött, Japánban pedig egyértelműen a Nintendo vette át a konzolok feletti uralmat. A 2005 novemberében rajtolt Xbox 360-ból 10 milliót értékesíthettek eddig világszerte, a PS3-mal együtt kezdő Nintendo Wiiből pedig vélhetően több mint 6 milliót.