Szerző: Ady Krisztián

2007. március 29. 08:47

Újabb ingyenes szoftver- és térképfrissítés az iGO My way navigációs programhoz

Újabb ingyenes szoftver- és térképfrissítést tölthetnek le az iGO My way navigációs szoftver tulajdonosai a Nav N Go Kft. által készített frissítő rutinon keresztül. Az iGO My way 2006 szoftvereket -- köztük a régebbi, szintén ingyenesen 2005-ösből 2006-ossá átvedletteket -- iGO My way 2006 Plus változatra felhúzó rutin annyi újdonságot varázsol a navigációs berendezésekre, hogy azt akár különálló változatként is piacra dobhatta volna a fejlesztő. Az első fizetős frissítés a 2007 nyarán megjelenő változat, a NavNGo iGO 8 lesz.

[HWSW] Újabb ingyenes szoftver- és térképfrissítést tölthetnek le az iGO My way navigációs szoftver tulajdonosai a Nav N Go Kft. által készített frissítő rutinon keresztül. Az iGO My way 2006 szoftvereket -- köztük a régebbi, szintén ingyenesen 2005-ösből 2006-ossá átvedletteket -- iGO My way 2006 Plus változatra felhúzó rutin annyi újdonságot varázsol a navigációs berendezésekre, hogy azt akár különálló változatként is piacra dobhatta volna a fejlesztő. Az első fizetős frissítés a 2007 nyarán megjelenő változat, a NavNGo iGO 8 lesz.

TMC-támogatás, új felület

Az iGO My way 2006 Plus frissítés többek között tartalmazza Horvátország megújult, részletes, utcaszintű térképét, illetve Bosznia és Hercegovina új útjait. Az egyéb iGO térképeken is számos változtatás történt, így ezeket is érdemes letölteni. A frissítés azért is ajánlott, mert néhány új szoftverfunkció csak ezekkel az új térképekkel működik. A felhasználói felület is alapos változásokon ment keresztül, a szürke színű gombok kékre változtak, a főmenü középső gombjának színezése pedig mutatja a GPS-vétel erősségét is.

A szoftver legfontosabb újdonsága a TMC-képes GPS-eszközök támogatása. A TMC egy közlekedési információs csatorna, amely a legtöbb országban ingyenes információkat nyújt rádióhullámokon keresztül, a rádiók RDS adóinformációihoz hasonlóan. A kódolt jeleket a GPS-készülék TMC-vevője veszi, a térképen pedig megjelenik, hogy milyen forgalmi eseményekre lehet számítani egy adott útszakaszon. A TMC segítségével így időben értesülhetünk a balesetekről, az útfelbontásokról és más forgalmi változásokról, és elkerülhetjük azokat.

A TMC szolgáltatás jelenleg a legtöbb nyugat-európai országban működik, mint például Ausztria, Andorra, Belgium, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Hollandia, Németország, Norvégia, Olaszország, Spanyolország, Svájc és Svédország.

Az iGO új változata a GPS-vétel kimaradásánál tovább folytatja a navigációt az utolsó ismert sebesség és a tervezett útvonal felhasználásával a következő manőverig, így ha magas házak között a GPS-készülék másodpercekre elveszti a GPS-jelet, a szoftver akkor is mutatja tovább a körülbelüli pozíciónkat. A szoftver előre értesít a fixen telepített sebességmérőkről -- 18 ezer fixen telepített traffipax --, illetve a piroson áthaladást jelző kamerákról.

iGO My way 2006 Plus

Közvetlen telefonálás, okosabb nagyítás

Az új változatnál a készülék címtárának tartalma automatikusan beimportálódik a saját POI-k közé, így ismerőseink címét a térképen is láthatjuk. Minden kapcsolathoz három különböző címet kezel a rendszer, sőt, okostelefonok esetén az érdekes pontoknál (POI) tárolt telefonszámok közvetlenül felhívhatók az iGO-ból akár navigáció közben is.

Hasznos újítás, hogy címkereséskor a billentyűzeten mindig csak a következő lehetséges karaktereket lehet megnyomni, a többi gomb inaktív lesz, illetve a házszám megadásával szűkíthetjük a gyakori utcanevek listáját. Ilyenkor csak az a cím jelenik meg a listában, ahol létezik a megadott házszám. Az iGO My way 2006 Plus az eddigieknél is gyorsabban tervezi meg az útvonalat, sőt, azt is figyelembe veszi, hogy a teherautók és autóbuszok csak lassabban képesek haladni. Ezeknél a járműveknél a program alacsonyabb sebességgel számol és más útvonalon tervez, mint személyautó esetén.

Jelentősen javítottak az intelligens nagyításon is, mindig a legoptimálisabb szögből láthatjuk az előttünk álló utat, hiszen ha közelítünk egy ponthoz, akkor a térkép 3 dimenziós nézetre vált, ha pedig távolítunk, akkor fokozatosan átvált kétdimenziós felülnézetre. Ezzel a megoldással a térképes böngészés is gyorsabb lett. Az új iGO már teljesen önállóan megkeresi a készülékhez az optimális GPS-beállításokat is.

Carpool Lane

Az új változatban egyértelműbbé vált az éles és enyhe kanyarok megkülönböztetése, illetve a főútvonal követése is. Az iGO-ban egy kizárólag amerikaiak által használható funkció is van, a "Carpool Lane" a buszsávhoz hasonló, hatásos forgalommentesítő megoldás. Lényege, hogy a kijelölt sávban csak azok az autósok haladhatnak, akik legalább ketten, vagy családostól utaznak. Így próbálják elérni, hogy kevesebb jármű közlekedjen a forgalmas szakaszokon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról