:

Szerző: Bizó Dániel

2007. március 26. 17:22

A RAZR-hez hasonló kasszasikerek hiányát nyögi a Motorola

[International Herald Tribune/Reuters/Bloomberg] Múlt hét szerdán a Motorola többé-kevésbé váratlan forgalmi és profitfigyelmeztetést tett közzé, és több mint 1 milliárd dollárral csökkentette a várható negyedéves árbevételét, amiért a gyengén teljesítő mobiltelefonos részleget tette felelőssé. Elemzők szerint az amerikai vállalat problémáját az okozza, hogy erős termékmix helyett a kasszasiker modellektől függ, ami azonban rendkívül hektikussá teszi a cég teljesítményét -- hasonlóan a nagy filmstúdiókhoz.

[International Herald Tribune/Reuters/Bloomberg] Múlt hét szerdán a Motorola többé-kevésbé váratlan forgalmi és profitfigyelmeztetést tett közzé, és több mint 1 milliárd dollárral csökkentette a várható negyedéves árbevételét, amiért a gyengén teljesítő mobiltelefonos részleget tette felelőssé. Elemzők szerint az amerikai vállalat problémáját az okozza, hogy erős termékmix helyett a kasszasiker modellektől függ, ami azonban rendkívül hektikussá teszi a cég teljesítményét -- hasonlóan a nagy filmstúdiókhoz.

Március 21-én a Motorola 10,4-10,6 milliárd dollárról 9,2-9,3 milliárdra módosította negyedéves forgalmi kilátásait, majd közölte, hogy részvényenként 7-9 centes veszteséget vár, szemben a korábbi elemzői konszenzus 17 centes nyereségével. Ráadásként az egész éves forgalom és nyereség is alacsonyabb lesz a korábbi előrejelzéseknél, jelentették be. A hírek hatására a vállalat papírjainak árfolyama több mint 6 százalékkal kétéves mélypontra esett, pénzügyi elemzők és a részvényesek pedig éles kritikának adtak hangot.

"Ez rosszabb, mint számítottam. Egy tonna pénzt vesztenek a telefonokon" -- nyilatkozta a Reuters számára Edward Snyder, a Charter Equity Research elemzője, aki régóta kritikusan szemléli Edward Zander elnök-vezérigazgató ténykedését. Albert Lin, az American Technology Research elemzője a Bloombergnek adott interjújában úgy nyilatkozott, "Sosem gondoltam volna, hogy pénzvesztő helyzetbe kerülnek".

A Motorola gondjainak forrása, hogy az átütő sikereket elért RAZR-vonal óta a kínálata nem tudott megújulni, így a versenytársak gyorsan felzárkóztak, így végül az ultravékony modelljei által jelentett előny kérészéletűnek bizonyult. "A Motorola túl sokáig lovagolta meg ezt az egy terméket. [...] Az emberek kezdik elveszteni türelmüket" -- mondta John Krause, a Motorola részvényeket is birtokló Thrivent Financial elemzője. A vállalat azóta nem tudott sem egy újabb sikermodellt prezentálni, sem megfelelően erős termékportfóliót kiépíteni, így az elmúlt negyedévekben már jelentős nyomás alá került, főleg a Nokia felől, és kénytelen volt drasztikus árcsökkentésekbe belemenni, ami érzékenyen érintette.

Rövid távon a céget egy újabb, a RAZR-höz hasonló kasszasiker tudná kirántani a bajból miután sikertelenül próbált behatolni a felső- és alsó kategóriákba egyaránt, míg hosszabb távon az elemzők véleménye szerint a Motorolának az egész termékmix megerősítésére, valamint a gyártás és a logisztika hatékonyságára kell összpontosítania. Éppen ezért Zander bejelentése, miszerint a marketing és design oldaláról közelítik meg a jelenlegi problémákat, nem talált népszerű fogadtatásra. Hacsak a Motorolának nincs jelenleg fejlesztés alatt egy kasszasikere, úgy Zander igen nehéz helyzetbe kerülhet akkor is, ha jó irányba kezd el kormányozni: egy új termék piacra dobásához másfél évre van szükség, és Snyder szerint annyi időt nem kap a vezér.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 06:23

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.