Szerző: Bodnár Ádám

2007. március 22. 14:54

Nagy-Britanniában tíz eladott mobilból már négy zenelejátszós

Európában villámgyorsan nyernek teret a zenelejátszós mobilok, az M:Metrics piackutató cég januári felmérése szerint a britek járnak az élen: Nagy-Britanniában eladott készülékek 40 százaléka alkalmaz zenelejátszásra. Németországban a zenemobilok aránya 34 százalék, Olaszországban 32 százalék, Spanyolországban 29 százalék, Franciaországban pedig 23 százalék. A viszonylag fejletlen mobilkultúrával rendelkező Egyesült Államokban 17 százalék a zenés telefonok aránya, a számuk azonban elképesztő mértékben nő, tavaly közel ötszörösére nőttek az eladások.

[HWSW] Európában villámgyorsan nyernek teret a zenelejátszós mobilok, az M:Metrics piackutató cég januári felmérése szerint a britek járnak az élen: Nagy-Britanniában eladott készülékek 40 százaléka alkalmaz zenelejátszásra. Németországban a zenemobilok aránya 34 százalék, Olaszországban 32 százalék, Spanyolországban 29 százalék, Franciaországban pedig 23 százalék. A viszonylag fejletlen mobilkultúrával rendelkező Egyesült Államokban 17 százalék a zenés telefonok aránya, a számuk azonban elképesztő mértékben nő, tavaly közel ötszörösére nőttek az eladások.

A felmérésből kiderül, hogy bár sok telefont látnak el zenelejátszóval, mégis a kifejezetten zenére tervezett készülékek azok, amelyeket aztán így is használnak. A legnépszerűbb mobilos tevékenység a beszélgetés mellett továbbra is a szöveges és képes üzenetküldés. A mobiltulajdonosok mintegy négyötöde használta már a készülékét SMS-ezésre, a képküldés már közel sem ilyen népszerű, az európai országokban 20-30 százalék közötti azon felhasználók aránya, akik már MMS-eztek, az Egyesült Államokban még a 15 százalékot sem éri el. A harmadik legnépszerűbb mobilos tevékenység a hírolvasás.

Sokan egyetértenek abban, hogy a zenelejátszós mobilok hosszú távon felzabálják az MP3-játszók piacát, ennek első jelei már most is mutatkoznak: az Egyesült Államokban megkérdezett, zenemobilt és MP3-játszót egyaránt birtokló felhasználók közel harmada állította, hogy elsősorban a telefonján hallgat zenét, míg 11 százalék azonos gyakorisággal használja a mobilját és az MP3-játszóját zenehallgatásra.

A mobiltelefonon keresztül zenét kínáló szolgáltatások azonban egyelőre nem indulnak be: a legtöbb felhasználó nem közvetlenül a telefonjára tölti a zenét, hanem a PC-jéről másolja át a számokat. Jen Wu, az M:Metrics elemzője elmondta, hogy bár sokféle zenemobil kerül piacra, ezeknek csak töredéke képes arra, hogy felhívja a felhasználók figyelmét erre az új zenehallgatási és -beszerzési lehetőségre. Ebből a szempontból toronymagasan a Sony Ericsson Walkmanek emelkednek ki -- állapítja meg az M:Metrics.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról