Szerző: Bodnár Ádám

2007. március 21. 14:52

Nem alacsonyabb árak, új szolgáltatások lehetnek a válaszok a VoIP-fenyegetésre

Hat éven belül már nem a beszédhívások adják távközlési szolgáltatók fő bevételi forrását -- állítja az Oracle és Economist Intelligence Unit felmérésében szereplő felsővezetők négyötöde. A megkérdezett vállalatvezetők több mint fele abban is egyetértett, hogy ez a változás akár négy éven belül bekövetkezhet.

[HWSW] Hat éven belül már nem a beszédhívások adják távközlési szolgáltatók fő bevételi forrását -- állítja az Oracle és Economist Intelligence Unit felmérésében szereplő felsővezetők négyötöde. A megkérdezett vállalatvezetők több mint fele abban is egyetértett, hogy ez a változás akár négy éven belül bekövetkezhet.

A felsővezetők szerint a Skype-hoz hasonló VoIP-szolgáltatások jelentik a vezetékes telefonvonalakból származó bevételekre a legfőbb veszély: a válaszadók 68 százaléka vélte úgy, hogy a bevételkiesést elsődlegesen a VoIP-szolgáltatók okozzák. A vállalatvezetők 72 százaléka szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen azonban nem alacsonyabb árakkal vagy marketingakciókkal kellene harcba szállni, a leghatékonyabb stratégia új szolgáltatások bevezetése lenne.

A válaszadók minden földrajzi régióban a költséghatékonyságot nevezték meg olyan tényezőnek, amely a leginkább akadályozza az új bevételi lehetőségek kialakítását. A megkérdezettek egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerűsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások, mint az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobil hálózaton megvalósított adóvevő szolgáltatás (push-to-talk).

"A nemzetközi távközlési iparág gyors és drámai változások korát éli" -- nyilatkozta Denis McCauley, az Economist Intelligence Unit nemzetközi technológiai kutatásokért felelős igazgatója. "Felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy versenyképességük megőrzése érdekében mind a vezetékes, mind a vezeték nélküli szolgáltatóknak új szolgáltatásokkal kell megjelenniük a piacon."

A válaszadók 65 százaléka szerint fontos, illetve kritikus fontosságú a kombinált, triple-play (hang, adat, videó azonos hálózaton) termékek szerepe, hangsúlyozva, hogy a távközlési ágazatban egyébként is óriási jelentősége van a szolgáltatáscsomagok kialakításának. A vállalatvezetők 51 százaléka válaszolta azt, hogy az elkövetkező két évben a legvalószínűbb stratégiának a mobil szolgáltatók felvásárlását vagy a velük történő összeolvadást tartják.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról